شهردار گرگان از ایجاد سایت دفن زباله با مالکیت شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید محمد رضا سید النگی در یکصد و هفتاد و هشتمین صحن رسمی و علنی شورای شهر گرگان در خصوص دفن پسماند، زباله عادی و زباله‌های شهری اظهار کرد: در مراکز استان ها زباله های زیادی تولید می‌شود و یکی از دغدغه های اصلی شهرداری ها نحوه کنترل پسماند، موضوعات تفکیک، حمل زباله و غیره است.

شهردار گرگان افزود: در گلستان این موضوع به دلیل مرغوبیت و زراعی بودن زمین و همچنین وجود اراضی جنگلی از اهمیت ویژه‌ تری برخوردار است.

وی در ادامه بیان کرد: پس از انجام بررسی ها در ابعاد استانی، مقرر شد هر شهرستان زباله های خود را در نزدیکترین سایت تخلیه کند که در همین راستا مراکز دفن زباله در غرب و شرق استان و همچنین شهرستان مراوه تپه افتتاح شد.

شهردار گرگان گفت: مقرر شد زباله های شهرهای علی آباد تا بندرگز در سایت غربی، خان ببین تا کلاله و گالیکش در سایت آزادشهر و زباله مابقی شهرها در سایت مراوه تپه تخلیه شود.

وی در رابطه با مشکل پسماند در دفن زباله ها توضیح داد: برای حل این موضوع منابع طبیعی زمین هایی را در اختیار پسماند قرار داده و روش‌های دقیق بهداشتی دفن زباله در آنجا تعریف شده است.

شهردار گرگان در ادامه بیان کرد: سازمان محیط زیست به عنوان یکی از ارکان پسماند در محل تخلیه و دفن زباله حضور دارد و موارد لازم را در محل سایت مطرح و پیاده سازی می کند.

وی تصریح کرد: در سال ۸۹ سازمان محیط زیست کشور لوح استان سبز در حوزه پسماند را به گلستان اهدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۹ سازمان پسماند ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی کمک گرفت که این اعتبار برای بروز رسانی ماشین آلات و تجهیزات هزینه شد.

سید النگی با اشاره به اینکه  در حال حاضر به دنبال ایجاد یک سایت دفن زباله هستیم، عنوان کرد: به ناچار تنها سایت دفع زباله در اختیار سازمان پسماند قرار دارد و عملاً شهرداری گرگان اجازه دفن زباله در سایر نقاط استان را ندارد.

شهردار گرگان در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ سود خالص پسماند استان ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است که ۱۶/۵ درصد از سهام این سازمان متعلق به شهرداری گرگان است.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا