مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در جریان رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف این اداره کل در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۳ نفر بر اساس آرای مراجع حل اختلاف بازگشت به کار شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حسینعلی خواجه مظفری اظهار کرد: علاوه بر شاخص هایی که وزارت متبوع برای این اداره کل تعیین و سیاستگذاری کرده است، ما هم برنامه و شاخص هایی داریم که محیط شغلی را برای کارگران امن و موجب آرامش کارفرمایان خواهد بود.

وی افزود: در این راستا ۲۰۰ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری استان مشغول به فعالیت هستند.

خواجه مظفری گفت: برای بررسی مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات احتمالی بین آنها، ۲ هیات اندیشه ورز در حوزه روابط کار و بازرسی کار، متشکل از کارشناسان خبره با بهره گیری از ظرفیت تشکل های کارگری و کارفرمایی، تشکیل و مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: موارد بیمه ای و حقوق معوقه از مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری بوده است که با پیگیریهای این اداره کل و همکاری اداره کل تامین اجتماعی و اقدامات معاونت روابط کار ،  مرتفع شد.

خواجه ممظفری خاطرنشان کرد: در جریان رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف این اداره کل در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۳ نفر بر اساس آرای مراجع حل اختلاف بازگشت به کار شدند.

وی افزود: همچنین در همین مدت بیش از ۳۰ درصد آرای صادره در مراجع حل اختلاف، منجر به سازش شده است که از مزایای سازش می توان به تعامل مناسب بین کارگر و کارفرما، کاهش فرآیند رسیدگی به تقاضای کارگران و عدم ارجاع پرونده ها به اجرای احکام دادگستری اشاره کرد.

وی یادآور شد: یکی از رویکردهای اصلی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان، ایجاد همدلی و تعامل بین جامعه کارگری و کارفرمایی و همچنین اجرای صحیح قانون کار است که در این زمینه از همه ظرفیت ها جهت تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما و نظارت بر اجرای دقیق و صحیح آن، استفاده می کنیم.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا