رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان از بررسی 180 پرونده تقاضای قطع اشجار در کمیسیون ماده 7 سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ مهستی قدس ولی اظهار کرد: کمیسیون ماده ۷ به منظور رسیدگی به درخواست های شهروندان و حفظ و گسترش فضای سبز تشکیل شده و طی ۲۲ جلسه در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۸۰ پرونده مرتبط با این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان افزود : بیشترین درخواست ها مرتبط با قطع درخت در اجرای عملیات ساختمانی از سوی شهروندان بوده است.

قدس ولی ضمن ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از تخریب و خسارت به درختان بیان کرد: سازندگان باید در زمان طراحی معماری ساختمان و جانمایی درب های پارکینگ به حفظ درختان پیرامونی معبر توجه ویژه نمایند و در حد امکان در زمان طراحی پلان ساختمان، ورودی پارکینگ خود را در مناطق خالی از درخت و یا حداقل مناطق با تعداد کمتری درخت در نظر بگیرند.

لازم به ذکر است که در بررسی پرونده پایان کار ساختمان نیز مجدداً تعهد سازندگان بابت حفظ درختان در اجرای عملیات ساختمانی از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان مورد بررسی مجدد قرار می گیرد و در صورت اهمال و سهل انگاری در حفظ درختان و ایراد خسارت به فضای سبز مورد تعهد درضابطه پروانه، اقدامات قانونی صورت خواهد پذیرفت.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا