مدیر کل راهداری گلستان گفت: خروج ۲ هزار و ۳۰۰ ناوگان و ورود ۱۵ هزار ناوگان در این مدت بیانگر رونق چشمگیر مرز اینچه برون به نسبت سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار گلستان از گرگان؛ عادل مصدقی پنجشنبه هفتم دی ماه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان، راهداری که با حضور استاندار، معاون عمرانی و مسوولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: طبق مجموع آمار، ترددهای مرز اینچه برون در این مدت ۲۵ هزار تردد با ۱۵۰ ناوگان روزانه اعلام شده و خروج ۲ هزار و ۳۰۰ ناوگان و ورود ۱۵ هزار ناوگان در این مدت بیانگر رشد و رونق چشمگیر مرز اینچه برون به نسبت پارسال است.

راهداری نقش مهم و محوری در رشد و توسعه استان دارد و نیروهای راهداری بصورت شبانه روزی و مستمر برای برقراری تردد در  راههای استان در تلاش هستند.

مدیر کل راهداری گلستان در رابطه با مصوبات سفر اول و دوم رییس جمهور گفت: در سفر اول ۲۰۰ میلیارد اعتبار، که ۱۰۰ درصد آن اجرا شده و در سفر دوم هم حدود ۱۲۰۰ میلیارد برای راهداری استان تخصیص یافته است.

وی گفت: موفقیت های بدست آمده حاصل از فعالیت شبانه روزی ۱۷۵ شرکت باری، مسافری، ترانزیتی و بین المللی،۱۴ هزار و ۸۲۳ ناوگان باری و مسافری و بیش از ۱۶ هزار راننده در برون و درون استانی است.

مصدقی در رابطه با حمل و نقل کالا و مسافر طی ۹ ماه نخست سالجاری بیان کرد: در این مدت ۵ میلیون تن کالا جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد روند افزایشی و به لحاظ وزنی هم دو درصد افزایش داشته است و در بخش حمل و نقل مسافر که شامل (سواری، اتوبوس، مینی بوس) است، بیش از ۲۳۰۰ مسافر با ۱۸ درصد رشد جابجا شده است.

مدیر کل راهداری گلستان در پایان گفت: روشنایی نقاط پر تصادف گلستان از ۱۹۹ به ۲۶۰ کیلومتر افزایش یافت که یکی از موضوعات مهم در کاهش تصادفات به شمار  میرود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا