سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از برگزاری دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان گلستان با موضوع (گردشگری شهری و حفاظت از میراث فرهنگی) خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید محسن حسینی اظهار کرد: دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهر های گلستان با موضوع ( گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی) برگزارشد.

سرپرست دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه گردشگری همواره از موضوعات مهم در توسعه استان است افزود: گردشگری انواع مختلف دارد و آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم، توجه شوراها به گردشگری شهری است و نه الزاما گردشگری توسط شهرداری ها و در این کارگاه آموزشی، تلاش داریم معنای گردشگری شهری، الزامات و چگونگی آن را تشریح نمائیم.

حسینی تصریح کرد: با توجه به قوانین موجود برای شوراها، انتظار است اعضای شوراهای اسلامی شهرها در موضوعات مختلف ورود و پیگیری داشته باشند تا شاهد شهرهای اسلامی تر، امن تر و با رفاه بیشتر برای شهروندان باشیم.

جعفر خاندوزی مدرس کارگاه آموزشی گردشگری شهری در این برنامه اظهار کرد: گردشگری موجب افزایش درآمد کشور، استان، شهر و روستا می شود و به نظر صاحبنظران، گردشگری شهری یک فرصت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای شهرها بوجود میاورد، که این فرصت نقش موثری در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در ابعاد مختلف ایفا می کند.

وی افزود: گردشگری شهری می‌تواند موجب اشتغال و افزایش درآمد در مناطق شهری، توزیع مجدد درآمد، عامل رشد فرهنگی و اجتماعی و نهایتاً افزایش کیفیت زندگی شود.

وی در ادامه بیان کرد: پرسش این است که اگر شورای یک شهر بخواهد در حوزه گردشگری شهری ورود پیدا کند، چه باید کند؟ قدم نخست این است که شوراهای اسلامی ، داشته ها و فرصت های شهر خود را بشناسند.

وی خاطر نشان کرد: احصا و احداث پروژه های زیرساختی مرتبط به حوزه گردشگری مانند پارک خطی، سرویس بهداشتی، واحدهای اقامتی و پذیرایی، احیای پارکهای طبیعی و غیره، رایزنی با دستگاه های ذیربط جهت ایجاد و احداث این گونه پروژه ها و متقاعد کردن سرمایه داران محلی و استانی و کشوری جهت سرمایه گذاری در گردشگری شهر مورد نظر از جمله این اقدامات است، ضمن اینکه همه پروژه های عمرانی شهرداری نیز پیوست گردشگری داشته باشد.

وی یادآور شد: برندسازی، رویدادها شامل برگزاری جشنواره، نمایشگاه، بازارچه های موقت ،گردشگری سدها و آببندانها، بازسازی و مولدسازی ابنیه و یادمانها، ساخت تاسیسات گردشگری، رونق کارگاه های صنایع دستی، ایجاد و توسعه و بهسازی بازارچه های محلی از جمله اقدامات اساسی است که شوراها می توانند برای گردشگری شهری انجام دهند.

خاندوزی با بیان اینکه بر پایه وجود ارتباط دوطرفه توسعه پایدار و گردشگری پایدار, برای آن که گردشگری بتواند به توسعه پایدار شهر کمک کند, باید اثرات آن در شهر شناسایی شده و مورد توجه خاص قرار گرفته شود، گفت: لازم است شوراهای اسلامی شهرها ضمن بررسی اثرات مثبت و منفی ناشی از توسعه گردشگری شهری، نحوه ادراک خود و ساکنان شهرها از اثرات مختلف توسعه گردشگری بر ابعاد توسعه پایدار شهری را به تفصیل مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا