مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و با دستور رئیس‌جمهوری، بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان تأیید شد و تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به‌گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر اظهار کرد: از سال گذشته بحث بیمه هنرمندان با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با دستور اکید رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۲۴ نفر متقاضی در استان گلستان مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

وی گفت: از سنوات گذشته تعداد ۴۲۷ نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد ۲۲۴ نفر از سوی وزارتخانه تائید و به استان ابلاغ شدند.

ساوری با اشاره به اینکه فعالان حوزه صنایع دستی و رشته‌های فعال در استان گلستان بسیار گسترده هستند و تعدادی از این هنرمندان از گذشته نیز دارای خدمات بیمه تأمین اجتماعی بودند، بیان کرد: با شروع روند جدید بتوانیم در ادامه، زمینه بهره‌مندی سایر هنرمندان را نیز برای استفاده از این خدمات فراهم کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان تأکید کرد: افراد برای بیمه شدن علاوه بر مجوز میراث‌فرهنگی باید کارت فنی حرفه‌ای نیز داشته باشند ازاین‌رو به همه صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی شناسه دار استان تأکید می‌شود در اسرع وقت با مراجعه به اداره فنی و حرفه‌ای نسبت به اخذ کارت مهارت اقدام کنند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا