رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از تایید ۱۶۳ مصوبه مطرح شده در صحن شورای این شهر توسط کمیته انطباق فرمانداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا ازگرگان؛ عیسی مهری در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: طی ۷ ماهه اخیر که مسئولیت شورای اسلامی شهر گرگان را بر عهده گرفتم تا کنون ۴۰ جلسه در صحن شورا برگزار شده که در آن ۱۷۴ مصوبه مطرح که تعداد ۱۶۳ مصوبه مورد تأیید کمیته انطباق فرمانداری گرگان قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: از تعداد مصوبات تایید شده، ۱۲۱ مورد مربوط به حوزه های توسعه و عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اداری مالی با ارزش ۲۱۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به تفویض اختیاری که شهردار گرگان دارد این موارد بالاتر از تفویض اختیاری است که شهردار با توجه به واگذاری های خودش انجام داده، می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و خانواده ۳۱ لایحه با اعتبار ۵۷ میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان، مسائل عمرانی ۵۹ لایحه با اعتبار ۱۲۷ میلیارد و ۳۷۹ میلیون تومان مصوب شد.

مهری خاطر نشان کرد: از مهم ترین مصوبات در حوزه کمیسیون توسعه و عمرانی شهر گرگان، مساعدت در نمای سوله شهربازی، تبدیل و تجهیز خودروی شاسی و اضافه شدن به خودروهای سازمان آتش نشانی، اجرای عملیات احداث رودخانه عدالت ۸۸، فروش قطعات پل روگذر شهید قندهاری، تهیه اقلام و وسایل مورد استفاده در اجرای آسفالت، نصب آلمان های سطح شهر، اجرای عملیات مرمت پل فلزی، جدول و تک جدول محسوب می شود.

وی گفت: ۲۶ لایحه در قالب کمک به مساجد، هیئت های مذهبی و ستادهای مردمی با ارزش ۵ میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان، ۳ لایحه در حوزه مسائل حقوقی توسط شهرداری گرگان با ارزش ۴ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان مورد تصویب شورای شهر قرار گرفته است.
مهری همچنین بیان کرد: در قالب ماده ۱۷ کمک به افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، و نهاد های حمایتی مبلغ ۹۶ میلیون تومان و ۱۰ مورد مساعدت مالی به شهروندان در راستای مدیریت بحران که لایحه پیشنهادی شهرداری است به مبلغ ۷۹ میلیون تومان است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: شهرداری مبلغ ۸ میلیارد تومان در حوزه های مختلف ازقبیل کمک به همکاران شهرداری و اقداماتی که در سفر رئیس جمهور رخ داده، صرف کرده است.

وی در رابطه با واگذاری بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر گفت: در پل های هوایی ۱۱۰ میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال، بصورت لایت باکس با مبلغ ۴۳میلیارد و ۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، سازه های استند به مدت دو سال با مبلغ بیش از ۹۶ میلیارد ریال انجام شده است.

وی گفت: در کمیته مهدویت ۲۲ جلسه، ۷مصوبه و در کمسیون فرهنگی،ورزشی، اجتماعی ۳۷ جلسه و ۸۴ مصوبه و در کمیسیون اداری، مالی و برنامه و بودجه ۴۲ جلسه برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در پایان گفت: از مهم ترین مسایلی که در کمسیون اداری مالی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، بررسی لایحه متمم بودجه سال ۱۴۰۲، وضعیت قرار دادهای شهرداری و انطباق آن با بودجه مصوب سال ۱۴۰۲، پایش عملکرد مالی و گزارش از روند اجرایی پروژه های عمرانی، شنبه های جهادی،تحلیل حقوقی قراردادها، ارزیابی عملکرد بیمه شهرداری، واگذاری عملیات بهسازی سالن های ورزشی،پشتیبانی نرم افزار های شهرداری مرکز و سازمانهای تابعه، لایحه ستاد انضباط شهری و بررسی صورت جامع هزینه و درآمد شهرداری در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا