مدیر کل بهزیستی استان گلستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۵۳۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل خانواده های دارای معلولیت شده است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ علیرضا طاهری زاده در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات، معضلات و محدودیت های جسمی معلولان برای ما بسیار اهمیت دارد، در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸ میلیارد تومان در زمینه باز توانی و هزینه‌های پزشکی توان خواهان در استان هزینه شده است.

مدیر کل بهزیستی گلستان افزود: اشتغال و مسکن دو دغدغه معلولان بوده که بهزیستی به این دو حوزه هم ورود کرده است.

وی گفت: در سال گذشته ۲۳ نفر از معلولان در دستگاه های اجرایی استان جذب شدند و امسال هم برای نخستین بار آزمون استخدامی مختص این افراد در کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: معلولانی که در بخش های مختلف دارای مدرک فنی و حرفه ای بوده و یا جواز کسب دارند، می توانند نسبت به دریافت وام خویش فرمایی با سقف ۱۵۰ میلیون تومان اقدام کنند.

طاهری زاده تصریح کرد: کارفرمایانی که از معلولان به کارگیری کنند، امکان دریافت تسهیلات با سود ۴ درصد به مبلغ حداقل ۱۵۰ میلیون تومان را دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، حق بیمه فرد هم در پایان سال به کارفرما پرداخت می شود و همچنین در پایان هر سال رقمی در قالب افزایش کارایی به حساب کارفرمایان واریز خواهد شد.

طاهری زاده افزود: در سال گذشته حدود چهار میلیارد تومان بابت افزایش کارایی و ۱.۵ میلیارد تومان هم بابت بیمه افراد دارای معلولیت به حساب کارفرمایان واریز شد.
مدیر کل بهزیستی گلستان بیان کرد: بهزیستی تعهد ساخت هزار واحد مسکونی برای معلولان را دارد که از ابتدای سال تا کنون ۵۳۰ واحد ساخته و تحویل این خانواده ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی تفاهم نامه بهزیستی با بنیاد مسکن، قرار است ۷۸۰ واحد مسکن محرومان برای معلولان ساخته شود.

وی افزود: اهدا زمین رایگان در ۱۱۰ روستا، اهدا ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و اعطا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی با دوره استراحت ۳ ساله و بازپرداخت ۲۳ ساله به خانواده های دارای معلولیت از مزایای این طرح است.
انتهای پیام

خبرنگار فاطمه زمانی

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا