معاون برنامه ریزی و دبیر کمیته مدیریت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان، گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۳۷ مورد تخصیص آب به بخش های مختلف مصرف آب در گلستان تصویب شد که ۳۶۱ مورد آن از منابع آب زیرزمینی متعارف برای متقاضیان بود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حسین حاجی حسینی اظهار کرد: بر اساس مصوبات کمیته مدیریت منابع آب در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۶۱ مورد تخصیص آب از منابع آب زیرزمینی متعارف برای متقاضیان این بخش تخصیص صادر شد که از این میزان حدود ۵۳ درصد برای بخش طیور و مابقی برای سایر بخش های مصرف شامل صنعت، خدمات، دام و گلخانه اختصاص یافته است.

به گفته وی، بیشترین تخصیص صادره از این منابع در شهرستان های آق قلا، گنبد و علی آباد کتول بوده است.

حاجی حسینی تصریح کرد: علاوه بر تخصیص های فوق، در بخش منابع آب زیرزمینی نامتعارف تعداد ۱۹۹ مورد تخصیص آب شور برای متقاضیان این بخش تخصیص صادر شد که از این میزان حدود ۹۰ درصد برای بخش طیور و مابقی برای سایر بخش های مصرف شامل صنعت و خدمات و دام اختصاص یافته است.

وی گفت: بیشترین تخصیص صادره از این منابع( ۵۵ درصد) در شهرستان آق قلا و مابقی در شهرستان های گنبد و گمیشان و ترکمن بوده است.

دبیر کمیته مدیریت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان همچنین اعلام کرد که تعداد ۱۳۴ مورد تخصیص آب سطحی و ذخیره سازی آب باران برای متقاضیان این بخش صادر شده است.

وی افزود :علاوه بر موارد فوق، کمیته مدیریت منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان برای مدیریت نیاز بخش شرب تعداد ۴۳ مورد مجوز تخصیص برای حفر چاه های تامین آب شرب در استان با حجم ۸.۷ میلیون متر مکعب در سال صادر کرده است.

حاجی حسینی تصریح کرد: تعداد کل درخواست های تخصیص آب واصله به این کمیته ۸۰۵ مورد بوده که با تعداد ۷۳۷ مورد از این تقاضاها موافقت شده و تعداد ۶۸ مورد هم بدلیل واقع شدن محل مورد تقاضا در مناطق ممنوعه تامین آب شرب استان یا عدم وجود آب قابل تخصیص در محل تقاضا، مورد موافقت قرار نگرفته اند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا