مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: پرونده ۲۰ اثر تاریخی گلستان توسط دفتر ثبت آثار این اداره‌کل به‌ منظور ثبت در فهرست آثار ملی تدوین و برای بررسی به وزارت متبوع ارسال شده است.

به‌گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری چهارشنبه ۱۳ دی‌ ماه ۱۴۰۲ در گفتگویی اظهار کرد: اولین قدم در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان در حوزه‌های مختلف، ثبت آن در فهرست آثار ملی است از این‌ رو دفتر ثبت آثار اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان در حال حاضر پرونده ثبت ملی برای ۲۰ اثر تاریخی استان را تدوین کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این پرونده‌ها شامل هفت اثر غیرمنقول، پنج اثر ناملموس، چهار اثر طبیعی و چهار اثر منقول است.

وی خاطر نشان کرد: پرونده این آثار به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال شد تا در لیست انتظار ثبت در فهرست آثار ملی قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان تأکید کرد: ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی نه‌ تنها اقدامی مهم برای حفاظت و صیانت از این آثار است بلکه می‌تواند زمینه معرفی بیشتر این آثار و درنتیجه جذب گردشگر را برای استان فراهم سازد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا