در جلسه استاندار گلستان با مدیرعامل بانک کشاورزی عنوان شد این بانک آمادگی کامل برای مشارکت در کلان پژوه های تحول آفرین گلستان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا : علی محمد زنگانه امروز ۸ آبان در جلسه با فرشید فرخ نژاد اظهار کرد: با توجه به خشکسالی کم سابقه‌ در سال گذشته خساراتی به کشاورزان دیم کار وارد آمد که تقاضا داریم بانک کشاورزی حمایت ویژه ای در تهیه نهاده های کشاورزی داشته باشد.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: خواهان پرداخت غرامت بیمه کشاورزان خسارت دیده از محل بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری هستیم که البته وزیر امور اقتصادی و دارایی حمایت های لازم را داشته اند.

وی در ادامه بیان کرد: در پروژه های تحول آفرین استان از بانک ها انتظار داریم حداقل از یک پروژه کلان اشتغال زا در زمینه زنجیره های تولید، صنایع تکمیلی و تبدیلی حمایت داشته باشند تا بتوانیم ۱۴ پروژه تحول آفرین را در ۱۴ شهرستان استان عملیاتی نماییم.

وی گفت: تکمیل اعتبارات دور اول سفر رییس جمهور مربوط به بانک کشاورزی خصوصا در زمینه پروژه های کلان یکی از خواسته های استان است.

استاندار با بیان اینکه گلستان پس از تهران بیشترین نقاط حادثه خیز در کشور را داراست، تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با وزیر اقتصاد مقرر گردیده بانک ها و بیمه ها در راستای مسئولیت اجتماعی هر کدام نسبت به رفع خطر ۲ یا ۳ نقطه حادثه خیز در استان اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: گلستان با عقب ماندگی های تاریخی مواجه است و بسیاری از زیرساخت ها آن گونه که باید شکل نگرفته است و پایه ی بودجه ای آن پایین بسته شده است.

وی گفت: در بدو ورود دولت سیزدهم تولید ناخالص استان ۵۶ همت بوده که از برخی کارخانه ها در برخی استان ها پایین تر است.

استاندار گلستان گفت: اگرچه گلستان ۳۶ روز از امنیت غذایی مردم کشور راتامین می کند و ۴۷ درصد جمعیت آن ساکن روستاها که متاسفانه ۷۵ درصد آنها جزو ۵ دهک کمتر برخوردار هستند.

دکتر زنگانه گفت: مزیت اصلی گلستان کشاورزی است اما صنایع تبدیلی و تکمیلی در گذشته شکل نگرفته که البته در ۲ سال گذشته گام های خوبی برداشته شده است.

وی اظهار کرد:برنامه های توسعه ای در ۳۱ سند بخشی با چشم انداز و راهبرد تدوین شده و به نظر می رسد استان بر اساس آن می تواند با سرعت شتابان رو به جلو حرکت کند.

وی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم رشد اقتصادی استان از منفی ۵ به مثبت ۳ رسیده و گلستان همراه با قم و سمنان در هر چهار زمینه کشاورزی، صنعتی، خدماتی و معدنی رشد داشته است.

استاندار گلستان یادآور شد : با همت همه دلسوزان استان رشد صنعتی گلستان به مثبت ۷.۹ ارتقا یافته است .

وی ادامه داد: پیشرفت روستا محور یکی از برنامه‌های محوری گلستان بوده و خوشبختانه ضریب جینی جامعه روستاییان استان از ۳۶ به ۳۲ صدم رسیده است و تمام تلاش ما آن است که با افزایش درآمد سرانه مردم استان و رفع عقب ماندگی‌ها گلستان را از جرگه ۵ استان انتهایی کشور خارج کنیم.

همچنین در این جلسه مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان گلستان یادآور شد: متاسفانه ناترازی چالشی است که بانک‌ها با آن مواجه هستند و تلاش داریم آن را مرتفع سازیم.

فرشید فرخ نژاد تاکید کرد علاقه مند به مشارکت در پروژه‌های کلان تحول آفرین گلستان هستیم.

وی گفت: یقیناً به اعتبار استان کمک شایانی خواهد شد .

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا