استاندار گلستان با اشاره به عرصه پهناور منابع طبیعی در استان از توجه به توسعه گردشگری با محوریت حفاظت از منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در دیدار با نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تنوع اقلیمی استان و مسیر مواصلاتی زائران ثامن الاحجج (ع) اظهار کرد: بر اساس سند آمایش استان پس از کشاورزی ، گردشگری دومین محور توسعه استان است و علی رغم وجود ۱۵ پارک جنگلی در استان ، توسعه گردشگری صورت نپذیرفته است.

استاندار گلستان افزود: مهم ترین علت محقق نشدن اهداف سند چشم انداز آمایش استان در این زمینه عدم رغبت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مدیریت پارک های جنگلی بدلیل پیش‌بینی هزینه های بالا زیرساخت های خدماتی و رفاهی، عدم تخصیص مناسب اعتبارات ملی و استانی است که تلاش ما با تعامل دستگاه های همچون منابع طبیعی ایجاد بسته های شورانگیز جهت سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌های دامداران استان تغییر کاربری و تفکیک اراضی بوده که تنها بخش کوچکی از دامداران گلستانی موفق به دریافت حقوق خود شده‌اند و امیدواریم با مساعدت لازم مشکلات رفع شود.

زنگانه خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم و انبوهی درختان جنگلی در استان منجر به خشک شدن ۲۰ درصد آنان شده که تبدیل به کانون های دارای خطر حریق شده است.

وی با اشاره به نیازمندی جنگل های استان به عملیات پرورشی و تنک کردن بیان داشت: با توجه به شرایط محیطی و با هدف تغییر ، تبدیل به جنگل‌های طبیعی اجرای این عملیات برای مناطق جنگلکاری شده امری ضروری و نیازمند دستورات سازمان منابع طبیعی است.

وی گفت: جذب و تبدیل وضعیت بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان ایثارگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در قالب قانون ایثارگری و لزوم اجرای فنی اصولی و به موقع طرح کاشت یک میلیارد درخت و زراعت چوب و بکارگیری نیروهای قرقبان در طرح تنفس جنگل با بدهی ۳۰ میلیارد تومانی و عدم تخصیص اعتبار در سال جاری بابت طرح های تملک دارایی سرمایه ای ملی باعث مشکلات عدیده‌ای برای استان شده است که با حمایت این سازمان می توان از پوشش گیاهی استان به نحو احسن حفاظت و صیانت کرد.

استاندار گلستان در پایان گفت: اجرای طرح های آبخیز داری، توسعه مرتع، پروژه های آبخوان از مصوبات اصلی سفر ریاست محترم جمهور به گلستان بوده که امیدوارم با توجه ویژه سازمان منابع طبیعی تخصیص های مناسبی به طرح های این حوزه صورت گیرد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا