معاون فنی و آبخیزداری گلستان گفت: ۲۰ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در حوزه های هدف ترسیب کربن گلستان در سال گذشته بین جوامع محلی توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمدرضا نقوی اظهار کرد: نهال های صنوبر، گردو، گیلاس و گلابی در بین جوامع محلی روستاهای هدف ترسیب کربن با هدف زراعت چوب و ایجاد باغ توزیع شده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در سال گذشته بیش از چهار هزار اصله گل محمدی و ۱۲۱ هزار نشاء گیاهان دارویی مثل آویشن و اسطوخدوس هم توزیع شد.

وی ادامه داد: نهالکاری مثمر و غیر مثمر، کشت گیاهان دارویی، برگزاری دوره های آموزشی، تشکیل صندوق های خرد اعتباری روستایی، بانکت بندی و اصلاح اراضی شیب دار از جمله اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه است.

نقوی با تاکید بر اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تصریح کرد: پروژه های ترسیب کربن مدل موفق طرح های مشارکت مردمی در منابع طبیعی گلستان است و هدف پروژه ترسیب کربن مشارکت جوامع محلی، حفاظت از منابع طبیعی و کاهش گازهای گلخانه‌ای است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تاکید بر اینکه مردم مهمترین نقش را در مراقبت از منابع طبیعی دارند، تصریح کرد: اثر بخشی پروژه ترسیب کربن در جهت حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی، اشتغالزایی، افزایش دانش منابع طبیعی و زیست محیطی در منطقه دیده می شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا