معاون استاندار منگستائو جمهوری قزاقستان گفت: علاقه مند به توسعه تعاملات بین دو استان هستیم و با توجه به عمق روابط در گذشته امیدواریم با حمایت دولت از بخش خصوصی این روابط در آینده گسترش یابد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ قانات قولژانوف شنبه ۶ اسفند در نشست مشترک هیات تجاری_اقتصادی استان منگستائو جمهوری قزاقستان با مجموعه استانداری گلستان اظهار کرد: روابط بین دو استان خصوصا در حوزه بخش خصوصی زمینه گسترش همکاری را فراهم می کند.

معاون استاندار منگستائو جمهوری قزاقستان افزود: شیلات، دامپروری، کشاورزی و منابع طبیعی زمینه هایی است که ما علاقه مند به ارتقا روابط در آن هستیم.
وی در ادامه بیان کرد : بخش خصوصی ما علاقه مند به استفاده از تجربه های گلستانی ها در حوزه های مختلف است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ۹۰ درصد فعالیت های اقتصادی در گلستان بدون نیاز به کشورهای خارجی بوده که این نشان از قدرت بخش خصوصی در استان دارد.

معاون استاندار منگستائو ادامه داد: در استان منگستائو نفت و گاز صنعت اول است و بیشتر فعالیت در این حوزه است و پس از آن صنعت لجستیک است.

وی گفت: البته سیاست اقتصادی جدید فعالیت در صنایع دامپروری و کشاورزی است و بر اساس بازدید ها امیدواریم تفاهمات خوبی با گلستان صورت گیرد.

معاون استاندار منگستائو جمهوری قزاقستان اظهار کرد: علاقه مند به توسعه تعاملات بین دو استان هستیم و با توجه به عمق روابط در گذشته امیدواریم با حمایت دولت از بخش خصوصی این روابط در آینده گسترش یابد.

قانات قولژانوف گفت: از سالها پیش قزاق ها در گلستان ساکن شده اند و زندگی می کنند و این نشان از روابط دوستانه فی ما بین دارد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا