فرمانده انتظامي گنبد به منظور پيشگيري و جلوگيري از سرقت كيف قاپي توصيه هاي لازم را به شهروندان ارائه کردند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سرهنگ “نادعلی صادقی” اظهار کرد: بررسی پرونده‌های سرقت نشان می‌دهد بیشتر سرقت‌ها به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مالباختگان اتفاق می‌افتد.

فرمانده انتظامی گنبد کاووس افزود:امروزه کیف قاپی یکی از جرائم مهم تلقی می شود و عدم رعایت نکات ایمنی از سوی مردم نیز در فراهم کردن بستر جرم در میان کیف قاپان بی اثر نخواهد بود.

وی گفت: کیف‌قاپ‌ها معمولا در اطراف بانک‌ها، دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می‌کنند، بنابراین باید هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی مراقبت بیشتری از وسایل خود داشت و حرکات اطرافیان خود مخصوصا موتورسوارها را زیر نظر گرفت و برای حمل پول نقد حتما از خودرو استفاده و از پیاده‌روی پرهیز کرد.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه هرگز نباید وجوه نقد و اشیای گران‌ قیمت را با کیسه‌های نایلونی روشن یا ساک‌های غیراستاندارد حمل کرد، تأکید کرد: شهروندان باید کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کرده و از حرکت در سطح خیابان خودداری کنند.

صادقی تصریح کرد: چنانچه مدارک و اسناد ملکی و شخصی و هویتی را در کیف دستی حمل و جابجایی می کنند، درنگهداری آن مراقبت بیشتری شود چون در صورت سرقت، احتمال سوء استفاده از سوی سارقان و افراد ناباب متصور است.

فرمانده انتظامی گنبد در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام عبور از عرض خیابان و یا خیابان های خلوت، مراقب افراد کیف قاپ باشند و هنگام جابجایی وجوه نقد ضمن مراقبت کامل، هشدارهای پیشگیرانه را رعایت کرده و توصیه های پلیس را جدی بگیرند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا