مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تولید بیش از دو میلیون نهال در نهالستان های دولتی در سال 1402 برای کاشت در طرح مردمی یک میلیارد درخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ حمید سلامتی اظهار کرد: اقدامات انجام شده برای تولید نهال از آذر سال گذشته انجام شده و تولید این نهال ها در حال افزایش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: این نهال ها در نهالستان های دولتی قپان شهرستان کلاله، قرق شهرستان گرگان، سوسرا شهرستان آزادشهر و تاویر شهرستان علی آباد تولید می شود.

وی ادامه داد: گونه های بلوط، داغداغان، افرا، انجیلی و زبان گنجشک به عنوان گونه های جنگلی و گونه سنجد تلخ، سرو خمره ای و سرو شیراز به عنوان گونه های فضای سبز و گونه اکالیپتوس و صنوبر به عنوان گونه های زراعت چوب در نظر گرفته شده است.

سلامتی با تاکید اینکه در نهالستان قرق حدود یک میلیون و ۲۱۳ هزار اصله نهال تولید شده است، گفت: در نهالستان قپان ۲۵۲ هزار اصله نهال، در نهالستان سوسرا ۲۶۰ هزار نهال و در نهالستان تاویر ۲۸۵ هزار اصله نهال موجود است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: این نهال های جنگلی با هدف توسعه، احیاء و غنی سازی عرصه های جنگلی، توسعه فضای سبز و زراعت چوب کشت می شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا