رئیس اداره جنگلکاری و پارک ها و ذخیره گاهای جنگلی استان گلستان: در راستای طرح مردمی سازی کشت یک میلیارد درخت، گلستان موظف به تولید و کشت بیش از 9 میلیون اصله نهال طی یکسال است

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی اصغر نیکویی در حاشیه بازدید از نهالستان تاویرعلی آباد کتول اظهار کرد: در راستای طرح مردمی کشت یک میلیارد درخت در سطح کشور، استان گلستان موظف است سالیانه بیش از ۹ میلیون اصله نهال تولید و کشت کند.

وی افزود: این نهال‌ها در نهالستان‌های دولتی قپان شهرستان کلاله، قرق شهرستان گرگان، سوسرا شهرستان آزادشهر و تاویر شهرستان علی آباد تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه نهال های تولیدی در سه بخش مورد استفاده قرار می گیرد، بیان کرد: این نهال‌ها با هدف توسعه، احیا و غنی سازی عرصه‌های جنگلی، توسعه فضای سبز و زراعت چوب کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: گونه‌های بلوط، داغداغان، افرا، انجیلی و زبان گنجشک به عنوان گونه‌های جنگلی و گونه سنجد تلخ، سرو نقره ای، سرو خمره‌ای و سرو شیراز به عنوان گونه‌های فضای سبز و گونه اکالیپتوس و صنوبر به عنوان گونه‌های زراعت چوب در نظر گرفته شده است.

نیکویی گفت: برخی عرصه های منابع طبیعی به مدت ۱۵ سال به متقاضیان و برای سه دوره برداشت درخت واگذار می شود.

وی گفت: نهالستان تاویر هر سه نوع نهال را تولید کرده که به قیمت دولتی از آنها خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادیم.

وی تصریح کرد: تولید نهال ۳۰ درصد اجرای این طرح را شامل می شود و ۷۰ درصد آن به نگهداری و مراقبت از نهال ها مربوط است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا