دبیرکار گروه اشتغال گلستان گفت : تاکنون ۲۰هزار و ۲۵۲فرصت شغلی در سامانه ثبت شده که این تعداد اشتغال معادل ۸۰ درصد از تعهد ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر ایجاد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش گلستان رسا ؛حسینعلی خواجه مظفری  در کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد : تاکنون ۲۰ هزار و ۲۵۲ فرصت شغلی در سامانه رصد از سوی دستگاه‌های استان ثبت شده است.

دبیرکار گروه اشتغال گلستان افزود :ثبت این تعداد اشتغال در سامانه رصد، معادل ۸۰ درصد از تعهد ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر ایجاد اشتغال استان برای سال ۱۴۰۲ است.

به گفته وی بیشترین تعهد اشتغال انجام شده مربوط به دفتر امور شهرداریها، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفهای، حفاظت محیط زیست و کمیته امداد است.

وی در خصوص صحت سنجی اشتغال ثبت شده توسط دستگاههای استان بیان کرد: به طور میانگین ۷۸ درصد از ثبت نام انجام شده در سامانه رصد توسط دستگاههای مرتبط استان، صحت سنجی شده است.

خواجه مظفری گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی استان بوده که تاکنون ۸۳۲ میلیارد ریال آن برای اشتغال جذب شده است.

وی در  ادامه بیان کرد: از ابتدای سال هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۱۱۳ پرونده به بانکهای عامل استان معرفی شده است.

وی یادآور شد: ثبت نام انجام شده در حوزه مشاغل خانگی برای دریافت وام، ۷ هزار و ۸۸۲ نفر بوده و برای ۶ هزار و ۷۸۱ نفر مجوز صادر شده است.

به گفته وی بانکهای قرض الحسنه مهر ایران، رفاه کارگران، توسعه تعاون و پست بانک در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان بیشترین همکاری داشتهاند.
دبیرکار گروه اشتغال گلستان در پایان  خواستار استفاده از ظرفیت سامانه «جستجوی شغل» توسط کارفرمایان شد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام شده و تاکنون استقبال خوبی از سوی کارفرمایان استان از این طرح شده است.

  • منبع خبر : گلستان رسا