رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از جذب ۸۲۰ نفر آتش نشان داوطلب در ۹ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛  موسی الرضا صفری اظهار کرد: با توجه به جذب ۸۲۰  آتش نشان داوطلب، درصد جذب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از دو برابری یافته است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار آتش نشان داوطلب در امدادرسانی هنگام مواقع اضطراری افزود: نیروهای آموزش دیده داوطلب آتش‌نشان و امدادی در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون در راستای دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند.

صفری با بیان اینکه نیروهای داوطلب می‌توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش‌نشانان حرفه‌ای وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان داوطلب که با حضور داوطلبانه در سازمان آتش‌نشانی و فراگیری آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانی، موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شده اند، در مواقع بروز حادثه با ارائه خدمات، سازمان آتش‌نشانی را در مواقع بحران به طور جدی یاری می کنند.

وی گفت: جذب آتشنشان داوطلب، از طریق جلب مشارکت و تعامل شهروندان و اقشار مختلف جامعه بخصوص در  مساجد، فرهنگسراها و غیره انجام می گیرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی گرگان درادامه به وظایف آتش‌نشانان داوطلب پرداخت و عنوان کرد: مشارکت و همکاری با نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی ، انجام نخستین اقدامات هنگام حریق و حوادث قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشان حرفه‌ای، انجام ماموریت‌های پیشگیرانه ایمنی ، تبیلغ و ترویج توصیه‌های ایمنی بین شهروندان از جمله وظایف آتش‌نشانان داوطلب است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا