مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: در سال‌جاری مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان:سید صمد ضیائی اظهار کرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرما و گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند که با مصرف این کود ها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: در یک دهه اخیر و قبل از سال ۱۴۰۱ در مصرف کودهای فسفاته و‌ پتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشور دچار کم‌مصرفی شده بودیم.

به گفته وی طی دو سال گذشته با افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌کود‌های فسفاته  پتاسه‌ و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.

ضیایی با استقبال کشاورزان از مصرف این محصولات کودی یاد آور شد: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک، بیش ازسه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری باید بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه، ۳۳ هزار و۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که تاکنون ۱۹ درصد به میزان شش هزار و ۳۱۲ تن تامین شده و این موضوع برای کودهای پتاسه با توجه به ۲۴ هزار و۵۹۰ تن سهمیه تعیین شده به میزان هفت و۴۴۴ تن محقق شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در پایان از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب جدید ابلاغ شده از شبکه‌های رسمی این شرکت  تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا