مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت : در طرح ایام اربعین حسینی، دو هزار و ۸۰۰ راننده از استان به زوار حسینی خدمات رسانی کردند.‌

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ عادل مصدقی در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: علیرغم اینکه مرز خسروی برای استان گلستان انتخاب شده بود اما بیشتر تقاضای گلستانی ها برای ورود به کشور عراق از مرز مهران بود.

به گفته وی؛ بیش از ۹۵ درصد از زائران، حمل و نقل جاده ای عمومی را انتخاب کرده بودند و در مجموع ۲۶ هزار و ۶۴۷ نفر به صورت رفت و برگشت از ناوگان حمل و نقل جاده ای عمومی استفاده کردند.

وی با توجه به دستور معاون رئیس جمهور مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل سایر دستگاه های دولتی یادآور شد:هفت دستگاه اتوبوس از شهرداری گرگان و ۹ دستگاه ایسوزو از شهرداری گرگان به حمل و نقل جاده ای عمومی اضافه شد.‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در ادامه بیان کرد: عملیات انتقال تمامی زائران اربعین از مرز مهران به استان تا امشب پایان می یابد و از این بابت دغدغه ای نداریم.

مصدقی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام زائران گلستانی تا امشب به استان منتقل میشوند، ناوگان حمل و نقل جاده ای استان برای کمک به انتقال زوار استان های دیگر اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح ۲۸ صفر گفت: ناوگان حمل و نقل جاده ای عمومی برای خدمات دهی به زائران علی بن موسی الرضا آماده خدمت رسانی است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: در طرح ۲۸ صفر؛ روزانه ۶۰ سرویس ثابت به مقصد مشهد مقدس خواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در پایان گفت: ایستگاه پویش «راه نجات» برای توقف زائران در طی مسیر زوار به مشهد مقدس درنظر گرفته شده است.

خبرنگار:الهه رمضانپور

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا