رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان گفت: در خرداد سال گذشته ۲۲۵ دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل بودند که این آمار امسال به ۳۷۰ مورد رسیده است و رشد ۶۴درصدی داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمد ابراهیم زنگانه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد گرگان در ۱۴ رشته مقطع در دو بخش فنی و خدماتی دانشجو جذب می کند و در یکسال گذشته شاهد رشد ۶۴ درصدی تعداد دانشجویان بودیم.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان افزود: برخی رشته مانند تجهیزات پزشکی، مدد کاری اجتماعی و مدیریت امور اداری و غیره مخصوص جهاد دانشگاهی بوده و در هیچکدام از دانشگاه های علمی کاربردی های استان ارائه نمی شود.

زنگانه با بیان اینکه از سال ۹۰ تا کنون بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدن، گفت: در خرداد سال گذشته ۲۲۵ دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل بودند که این آمار امسال به ۳۷۰ مورد رسیده است.

وی افزود: پس از انحلال دانشگاه قوه قضاییه در گرگان، دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی به عنوان مرکز معین قوه قضاییه در نظر گرفته شد و دانشجویان در این مرکز به تحصیل خود ادامه دادند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ مدرس با این مرکز در حال همکاری هستند، تصریح کرد: همه مدرسان حق التحریر هستند و این مرکز فاقد هیئت علمی است.

وی اظهار کرد: مجوز مرکز تخصصی کاریابی را از اداره کار دریافت کرده ایم تا فارغ التحصیلان این دانشگاه را به بازار کار معرفی کنیم و اکنون در حال راه اندازی بانک اطلاعاتی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان ما شاغل هستند، افزود: ۷۵ درصد افرادی که از هنرستان وارد این دانشگاه شده اند بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار می‌شوند.

زنگانه با بیان اینکه علاقه مندان بدون آزمون کنکور می توانند وارد این دانشگاه شده و تحصیل کنند، اظهار کرد: زمان ثبت نام از ۱۸ تا ۲۴ تیر ماه در نظر گرفته شده است اما احتمال تغییر زمان ثبت نام هم وجود دارد.

وی یادآور شد: در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گرگان قابلیت راه اندازی رشته ای که حداقل ۲۰ مخاطب داشته باشد، وجود دارد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا