رئیس هیئت کشتی گلستان گفت: طی تفاهم نامه فدراسیون کشتی با شهرداری گرگان در تعدادی از مناطق حاشیه شهر سالن های تمرین کشتی تحت عنوان خانه کشتی محلات ساخته می شودو در تلاش هستیم خوابگاه خانه کشتی گلستان با ظرفیت ۸۰ نفر را جزو پروژه های سفر دوم رئیس جمهور به گلستان قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی اکبر بصیر نیا در حاشیه اردوی تیم ملی کشتی نوجوانان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از روز اول قبول مسئولیت در هیئت کشتی استان به دنبال رساندن این رشته به جایگاه واقعی اش بودیم زیرا گلستان در گذشته مهد کشتی بود و قهرمانان آسیایی، جهانی و المپیکی داشت و اکنون هم می توانیم این ادعا را داشته باشیم که ورزش اول استان هنوز کشتی است زیرا هیچ ورزشکار دیگری در این استان موفق به کسب مدال المپیک نشده است.

رئیس هیئت کشتی گلستان افزود: با توجه به اینکه کشتی یک ورزش پهلوانی، ملی و مذهبی است و مورد تاکید همه به ویژه مقام معظم رهبری است، موظف هستیم به لحاظ کمی و کیفی به توسعه این رشته کمک کنیم.

وی گفت: یکی از برنامه هایی که قرار است در دوره جدید کشتی استان مورد توجه قرار گیرد، تامین زیرساخت های این رشته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان های استان سالن کشتی وجود دارد اما متاسفانه در مرکز استان فاقد سالن تخصصی هستیم ضمن اینکه خانه کشتی گرگان هم از امکانات زیرساختی برخوردار نیست.

وی بیان کرد: تلاش داریم خوابگاه خانه کشتی گلستان با ظرفیت ۸۰ نفر را جزو پروژه های سفر دوم رئیس جمهور به گلستان قرار دهیم.

بصیر نیا گفت: هیچ فضای اقامتی برای برگزاری اردوهای هفتگی و ماهیانه برای کشتی گیران استان وجود ندارد و صرفا قبل از اعزام به مسابقات یک اردوی سه روزه برگزار می‌شود و قطعاً با چنین شرایطی نمی توان در سطح کشور مقام کسب کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز ما روی نونهالان و نوجوانان است و به این معتقد هستیم که تلاش حال حاضر ما نتیجه خواهد داد و امیدواریم چند سال آینده کشتی گیران گلستانی در رده های مختلف عضو تیم ملی باشند.

تشکیل شورای سیاستگذاری کشتی گلستان

بصیرنیا بیان کرد: به واسطه اینکه اعتقاد داریم در کشتی نباید تصمیم‌گیری فردی رخ دهد به دنبال تشکیل شورای سیاستگذاری کشتی استان هستیم و از بزرگان و قهرمانان کشتی فرنگی و آزاد در این شورا دعوت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت مالی هیئت کشتی گلستان در شرایط خوبی قرار ندارد ادامه داد: بسیاری از افراد تمایل دارند به کشتی استان کمک کنند و به همین جهت به زودی مجمع خیرین کشتی را هم تشکیل خواهیم داد.

رئیس هیئت کشتی گلستان افزود: طی تفاهم نامه فدراسیون کشتی با شهرداری گرگان در تعدادی از مناطق حاشیه شهر سالن های تمرین کشتی تحت عنوان خانه کشتی محلات ساخته می شود و تمام تجهیزات توسط فدراسیون کشتی تامین خواهد شد که پیش بینی می کنیم تا پایان سال در سه محله حاشیه شهر خانه کشتی به بهره برداری برسد.

به اعتقاد وی، سرمایه گذاری در ورزش به ویژه کشتی در محلات باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک لیگ استانی کشتی را اجرا خواهیم کرد، بیان کرد: گلستان برای نخستین بار میزبان اردوی تیم ملی نوجوانان است و هدف از میزبانی این اردو تمرین کشتی گیران برتر استان در بخش نوجوانان در کنار تیم ملی است.

وی اضافه کرد: در این اردو ۳۶ کشتی گیر ‌و شش مربی و سرمربی حضور دارند.
بصیرنیا از برگزاری یک دوره مربیگری برای مربیان استان طی زمان برگزاری اردو خبر داد.

رئیس هیئت کشتی گلستان در خاتمه گفت: در سطح استان گلستان سه هزار و ۴۰۰ کشتی گیر بیمه شده وجود دارد اما آمار واقعی بیش از این تعداد است و تلاش می کنیم تا چهار سال آینده این تعداد را به ۱۰ هزار نفر برسانیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا