مدیر کل پست استان گلستان گفت: اگر پست استان به سورتینگ هوشمند مجهز شود، سرعت عمل شبکه پستی بیشتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ حسن ایزد پناه صبح امروز در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: شبکه پستی گلستان از ابتدای سال تا کنون دو میلیون و ۱۵۲ هزار ترافیک ایجاد کرده است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۶ هزار ترافیک مربوط به مرسوله های ارسالی به اقصی نقاط کشور بوده است .

مدیر کل پست گلستان اضافه کرد: بیشترین تعداد مرسوله ها به  استان های تهران، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان ارسال شده که ۸۱ درصد این ترافیک، کالا و غالبا مربوط به خرید و فروش های اینترنتی است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و چهارصد هزار و ۷۱۶ مرسوله هم وارد استان شده که در این مورد هم بیشترین دریافتی از استان تهران بوده است.

وی با اشاره به پروژه «جی نف» گفت: «جی نف» یک پایگاه داده اطلاعاتی است و آدرس تمام ساختمان‌ها و واحدهای مکانی موجود در شهرها و روستاهای کشور را «استانداردسازی» و «ژئوکد» می‌کند.

ایزد پناه با اشاره به اینکه «استاندارد سازی» یعنی اینکه یک آدرس تنها از یک مسیر شناخته می‌شود و امکان مشابه سازی و سوء‌استفاده از بین می‌رود، گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پروژه جی نف در استان جانمایی شده است.

مدیر عامل پست گلستان با اشاره به اینکه این پروژه پایه دولت الکترونیک بوده، اضافه کرد: فراهم شدن امکان رصد کالا  و همچنین امکان شناسایی موجودی مسکن کشور، جلوگیری از قاچاق کالا و کمک به شناسایی مخاطرات و آسیب های حوادث طبیعی در زمان بحران از مزایایی این طرح است.

ایزد پناه در ادامه گفت: ترافیک شبکه پستی به واسطه خرید و فروش های اینترنتی متاثر از فضای مجازی و اتفاقات مختلف است به نحوی که در حوادث مهر ماه سال  گذشته و در جریان اغتشاشات با ریزش قابل توجهی از ترافیک مواجه بودیم.

وی تاکید کرد: اگر پست استان به سورتینگ هوشمند مجهز شود، سرعت عمل شبکه پستی بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه نظارت نمایندگان بخش خصوصی پست گفت: نماینده های پست در این مراکز حضور دارند و بازدید های دوره ای و مکانیزم های گزارش های سیستمی به نظارت بیشتر در این حوزه به ما کمک می کند.

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا