وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه جلوه‌های مختلفی از شعار عدالت فرهنگی را در سراسر کشور شاهدیم و سیاست ما گسترش فرهنگ و هنر در همه نقاط کشور است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ آیین اختتامیه متمرکز بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۱۱مهرماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از استانهای میزبان و گروه‌های شرکت کننده درجشنواره بیست و یکم آیین و سنتی و تبریک، گفت: گلستان یکی از جلوه‌های وحدت در کشور است.

به گفته وی؛ گلستان به واسطه حضور مردمان خونگرم و فرهنگ دوستش با قومیت‌های گوناگون قرنها در نهایت مهر و صفا با هم زندگی میکنند و نمونه ای از یک جامعه تکامل یافته در ذیل یک ایران فرهنگی هستند.

وی همچنین ضمن قدرانی از تمامی عوامل برپایی جشنواره، افزود:  تمرکز زدایی و برپایی جشنواره در نقاط مختلف تجربه نوینی بود و من از گروه های هنری قدردانم که فضایی را ایجاد کردند و شبی خاطره انگیز را رقم زدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همراهی مدیران استان در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری تقدیر کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مهمترین دارایی یک کشور سرمایه های فرهنگی و هنری است، گفت: جامعه ای که فرهنگ و هنر در آن زنده باشد آن جامعه پویا است.

وی ادامه داد: سیاست بدخواهان ایران، خاموشی فرهنگ و هنر است، اما به یاری خدا ما کارنامه روشنی داریم و جلوه هایی از آن را این روزها در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش بودجه های حمایتی اشاره کرد و گفت: انجمنهای هنری را تقویت خواهیم کرد و به امید خداوند تحول بزرگ را با حمایت و حضور هنرمندان شاهد خواهیم بود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا