رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: در همه دنیا برای جذب سرمایه‌گذاری تلاش دولت‌ها به تدوین سیاست‌های تشویقی است درحالی‌که این فرایند در ایران کاملا وارونه عمل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ امیر یوسفی در نشست هم اندیشی هاجر چنارانی دبیر کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی و غلامرضا منتظری نماینده مجلس شورای اسلامی (گرگان و آق قلا) با رئیس و اعضا هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی گرگان با محوریت تبادل نظر در زمینه قوانین قضایی مرتبط با بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات تولید با اشاره به اینکه اکنون تولید و سرمایه‌گذاری در کشور نیاز به حمایت ویژه دارد، گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در رابطه با حل موانع قوانین و تسهیل آن با بخش خصوصی، گفتمان بیشتری داشته باشند.

وی فرایند طولانی استعلام‌ها برای سرمایه‌گذاری را از جمله موارد کاهش انگیزه‌بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: در همه دنیا برای جذب سرمایه‌گذاری تلاش دولت‌ها به تدوین سیاست‌های تشویقی است درحالی‌که این فرایند در ایران کاملا وارونه عمل می‌کند.

امیر یوسفی افزود: بخش خصوصی در شتاب بخشیدن به مسیر افزایش تولید توسعه کشور می‌تواند نقش به سزایی ایفا کند و ضرورت حمایت و همراهی مجلس، دولت و قضائیه را هم بیشتر می‌کند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در کشور تاکید دارند و برای شتاب در این مسیر باید قوانین دست و پاگیر این حوزه حل شود چون تحریم‌های ظالمانه دشمنان طی سال‌های اخیر به بسیاری از تولیدکنندگان خسارت وارد کرده است.

یوسفی در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه امروز تولید و تجارت در کشور به حمایت بیشتری از سوی دولت نیازمند است، خاطرنشان کرد: با وجودی که همه مدیران دولتی مدعی به تلاش برای رفع موانع تولید هستند، جای سوال است که چرا این مشکلات از پیش پای بخش خصوصی برداشته نمی‌شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا