معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از صدور بیش از چهار هزار پروانه کسب صنفی با اشتغال بالغ بر ۱۰ هزار نفر در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ احمد وطنی اظهار کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری چهارهزار و ۷۹ پروانه کسب صنفی در تمامی نقاط استان گلستان صادر شده که با صدور این میزان پروانه کسب صنفی، شاهد اشتغال ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در رسته توزیعی، خدماتی، تولیدی و خدمات فنی در استان گلستان هستیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه های صنفی و خدماتی و صنعتی و معدنی مورد توجه و تاکید مدیران استان قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه اصناف استان در نیمه نخست امسال تعداد ۷۰ جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی در سراسر استان برگزار شده که منجر به مصوباتی در راستای اجرای نرخ جدید برخی کالاها و خدمات، ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، تمدید پروانه های کسب صنفی منقضی شده، برگزاری و بروز رسانی انتخابات معوق اتحادیه های صنفی و  غیره بوده است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از اصناف استان اشاره کرد و گفت: رایزنی‌های لازم در خصوص اعطا تسهیلات کم‌بهره، برگزاری دوره‌های آموزشی اصناف، هموار ساختن ورود اصناف در حوزه تجارت و صادرات، پیگیری در مورد تعدیل مالیات بر ارزش افزوده در حال انجام است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا