مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور موافقت نامه اصولی اولیه برای ۳۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری شهرستان گرگان در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان در سال جاری خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمدجواد ساوری از صدور موافقت نامه اصولی اولیه برای ۳۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری شهرستان گرگان خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ۱۸ طرح اقامتگاه بوم‌گردی، پنج هتل، چهار مجتمع گردشگری، دو مرکز تفریحی و سرگرمی، سه سفره‌خانه سنتی، یک واحد هتل‌آپارتمان و یک واحد خانه مسافر با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال ۴۸۵ نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا