معاون مشارکت های امور اجتماعی وزارت کشور نزدیک به ۱۱ هزار تشکل در حوزه وزارت کشور ( در سطح استانداری، فرمانداری)صادر شده، که عمده فعالیت آنها با رویکرد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ محسن ولیئی ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در وزارت کشور سازمانی به نام امور اجتماعی که موظف به رصد، پایش و نظارت بر مسائل اجتماعی کشور است، وجود دارد و بخشی از این نظارت بر عهده گروه‌های مردمی از قبیل تشکل‌ها نهاده شده است.

معاون مشارکت های امور اجتماعی وزارت کشور افزود: تشکل ها در زمینه فرهنگ سازی، مطالبه گری و کارهایی که دولت تصدی گری آن را بر عهده ندارد، فعالیت می کنند.

وی به اقدامات  تشکل‌های حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در این تشکلها اقداماتی از قبیل ساخت و ساز بیمارستانها، مساجد و یا مسکن محرومین و غیره انجام می‌شود که بخشی از آن هم به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد.

وی در ادامه بیان کرد: مجمع خیرین سلامت و مجمع حامیان بیماران هموفیلی، کلیوی، دیالیزی، بیماری ای بی و بیماری پروانه‌ ای از مجموعه هایی هستند که مجوز آن را وزارت کشور صادر می‌شود.

معاون مشارکت های امور اجتماعی وزارت کشور یادآور شد: تشکل ها بصورت داوطلبانه گرد هم جمع می‌شوند و برای حل مسائل بوجود آمده در منطقه ای، اقداماتی را انجام می دهند.

وی همچنین اضافه کرد: همه تشکل ها تحت یک آیین نامه واحد که در سال ۱۳۸۴ مصوب هیئت دولت شده تمامی اقدامات خود را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۱ هزار تشکل در وزارت کشور  که عمده فعالیت آنها با رویکرد اجتماعی بوده، صادر شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مجوز تشکل های بین المللی که خارج از کشور فعالیت دارند را وزارت کشور صادر می کند.

وی تصریح کرد: در حوزه بین الملل تشکل هایی وجود دارد که خارج از کشور فعالیت دارند و تمام مجوزهای خود را از وزارت کشور اخذ می کنند.

وی گفت: ۷۹ تشکل در سازمان ملل متحد دارای مقام مشورتی هستند که از حقوق مردم کشور ایران در مجمع بین المللی، کمیسیون های زیر مجموعه سازمان ملل متحد دفاع می کنند.

معاون مشارکت های امور اجتماعی وزارت کشور بیان کرد: تشکل‌هایی که در سطح شهر، استان، ملی و بین المللی فعالیت دارند مجوز آن را به ترتیب فرماندار و استاندار و وزارت کشور صادر می‌کند.

در ادامه مدیرعامل موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان (خیریه آسا ) گفت: استان گلستان از لحاظ بیماری سرطان یکی از ۵ استان کشور است و جزو استان‌های محروم کشور به حساب می آید.

رضا رایجی افزود: در دو سال گذشته به همت خیرین، موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان (خیریه آسا) راه اندازی شد، که عمده هزینه های بیماران با کمک های مردمی پرداخت می شود.

وی گفت: در تلاش هستیم، بتوانیم حداقل ۵۰ درصد هزینه را به بیمار بازگردانیم.

 

رضا رایجی مدیرعامل موسسه ملی پیشگیری و کنترل سرطان (خیریه آسا ) در پایان گفت: موسسه پیشگیری و کنترل بیماری سرطان آسا صدای بیماران سرطانی است و امیدواریم روزی برسد که هیچ بیمار سرطانی نداشته باشیم و همه در سلامت باشند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا