استاندار گلستان در چهارمین جلسه کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت : ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا:زنگانه در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد:ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان ضروری است و مطالعات ۲۲۰ کیلومتر حدفاصل بندرترکمن باشی تا بندر خشک اینچه برون تهیه شده، پیمانکار آن نیز تعیین شده و با حضور افراد معتمد تکمیل زیرساخت ها صورت گیرد و این پروژه اجرایی شود.

وی افزود :کریدور ریلی ایران_ترکمنستان_ قزاقستان بین ۳ کشور از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا خط آهن اینچه برون به طبس و بندرعباس به عنوان مکمل می تواند ارزش واقعی آن را نمایان کند.

زنگانه در ادامه بیان کرد :ضروری است راه آهن کشور موضع خود را بصورت شفاف در خصوص خط آهن اینچه برون به طبس و بندرعباس مشخص کند چرا که این مسیر بهترین مسیر با هزینه و فایده مطلوب است و زمینه صرفه جویی در وقت و انرژی را فراهم می کند.

وی تصریح کرد :دهکده لجستیک اینچه برون مورد تأیید وزیر راه و شهرسازی است و راه آهن ملزم به همکاری تا حصول نتیجه است.

استاندار گلستان همچنین گفت :توسعه جاده ای مسیر اینچه برون از محور خوش ییلاق و همچنین جاده نفت مورد تاکید است و به عنوان یک اولویت در تخصیص منابع مورد توجه قرار گیرد

وی همچنین گفت :ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گلستان با توجه به سکونت قریب به ۷۵۰ هزار نفر ترکمن در استان و علاقه مندی شدید جمهوری ترکمنستان یک امر ضروری است.

استاندار گلستان در پایان گفت : به زودی تردد مسافری و تجارت چمدانی به کشور ترکمنستان برقرار خواهد شد چراکه این اقدام ضمن ارتقا روابط فی مابین در بهبود اقتصاد مرزنشینان موثر است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا