مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت:متأسفانه در برندسازی و تبلیغات گردشگری استان ضعیف عمل کردیم و هنوز زنجیره توسعه گردشگری در استان تکمیل‌نشده است باید تسهیل‌گری در این بخش را با همکاری، هم‌افزایی و وفاق بین هم افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ محمد جواد ساوری در نشست هم‌اندیشی جوامع تأسیسات گردشگری استان گلستان که با حضور یاسر قندهاری معاون گردشگری استان، روسا و اعضای هیئت‌مدیره جوامع تأسیسات گردشگری استان برگزار شد اظهار کرد؛یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه جوامع تأسیسات گردشگری اتحاد و همگرایی است که متأسفانه نتوانسته‌ایم این همگرایی را ایجاد کنیم.

وی افزود:جوامع گردشگری استان همگرایی را باید از جمع خود آغاز و هم‌پوشانی داشته باشند و اتحاد و انسجام بین خود را تقویت کنند.

ساوری در ادامه بیان کرد:متأسفانه در برندسازی و تبلیغات گردشگری استان ضعیف عمل کردیم و هنوز زنجیره توسعه گردشگری در استان تکمیل‌نشده است؛ باید تسهیل‌گری در این بخش را با همکاری، هم‌افزایی و وفاق بین هم افزایش دهیم.

وی تصریح کرد:بازار فروش صنایع‌دستی استان متأثر از عدم برندسازی مناسب در این بخش است و دغدغه اصلی هنرمندان علی‌رغم تولیدات فاخر، بحث فروش محصولات بوده و این موضوع نشان از ضعف برندسازی و تبلیغات در این بخش است.

وی گفت:حدود ۴۷ درصد جمعیت استان ساکن مناطق روستایی هستند و بسیاری از ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری در روستا وجود دارد ازاین‌رو توسعه و رونق گردشگری روستایی یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

وی بیان کرد:در راستای رفع کمبودهای استان در حوزه هتلینگ در حال پیگیری برای جذب و تزریق منابع در پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش هتل‌های استان هستیم.

ساوری گفت:با تشکیل قرارگاه عملیاتی توسعه گردشگری استان و پای‌کار آمدن دستگاه‌های اجرایی با دستور استاندار گلستان، به دنبال حل مشکلات و معضلات بر زمین‌مانده حوزه گردشگری هستیم.

وی در ادامه گفت: اولین اقدام این قرارگاه حل مشکل طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت گرگان بود که با طرح آن در این قرارگاه و ایجاد هم‌افزایی و تعامل بهسازی مسیر دسترسی روستا تا آبشار روستای زیارت را آغاز کردیم.

وی با تأکید بر این‌که فعالان سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید برای رفع مشکلات یکدیگر ید واحده باشند، گفت: تأسیسات گردشگری برای تکمیل چرخه برندسازی استان در حوزه صنایع‌دستی که بخشی از خانواده این سازمان هستند، قسمتی را برای عرضه و نمایش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص دهند.

گردشگری کشاورزی یکی از فرصت‌های جدید حوزه گردشگری است. مزارع گردشگری به دلیل توانمندی استان در بخش کشاورزی یکی از داشته‌های منحصربه‌فرد گردشگری گلستان است که نیازمند سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی است.

وی افزود:یکی از عوامل بسیار اثرگذار در معرفی و تبلیغات استان، مشارکت و حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی است که نباید از آن غافل شویم وپانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد که نیاز است تا جامع تأسیسات گردشگری در راستای معرفی داشته‌ها و توانمندی خود در این نمایشگاه حضور پررنگ و منسجمی داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که بخشی از چالش‌های گردشگری به دلیل عدم نظارت مناسب وکافی است، خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد خودمراقبتی از تأسیسات و واحدهای گردشگری استان تیم‌های نظارتی را با حضور نماینده انجمن‌های تأسیسات گردشگری و کارشناسان اداره‌کل تشکیل خواهیم داد.

ساوری در پایان گفت:برای استیفای حقوق سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کوتاه نخواهیم آمد و فعالان این بخش‌ها باید با مطالبه‌گری در این حوزه یاریگر ما باشند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا