عضو هیت رئیسه انجمن چوگوی کشور گفت: چوگو یک ورزش مردم نهاد با ویژگی ورزش منبعث از دو تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ عبدالرسول جوادی بالاجاده عضو هیت رئیسه انجمن چوگو کشور با گرامیداشت سالروز چوگو، این ورزش را یک ورزش مردم نهاد با ویژگی ورزش منبعث از دو تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی دانست.

وی در ادامه قلمرو و گستردگی فعالیت ورزش چوگو را به امپراطوری ایران باستان گسترده خواند و افزود: چوگو یک رشته باستانی با قدمت دو هزار ساله است که توسعه و احیای آن یک ضرورت است و برای مانایی و توسعه این ورزش کهن باید گام‌ها برداشت.

این عضو هیت رئیسه، ورزش چوگو را یکی از مهمترین رشته هایی می‌داند که موجب نشاط اجتماعی و پیشرفت ورزشهای بومی و محلی می‌شود.

جوادی بالاجاده با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی این ورزش کهن ایرانی، تلاش مدیران وزارت خانه های ورزش و جوانان و میراث فرهنگی برای ثبت ملی و جهانی این رشته به نام ایران اسلامی به عنوان یک میراث معنوی ضروری و لازم دانست و اظهار امیدواری کرد تا این مهم با پیگیری مسئولان انجمن چوگو و فدارسیون ورزشهای همگانی با اهتمام و جدیت پیگیری شود.

عضو هیئت رئیسه چوگو، توسعه زیر ساخت‌های این ورزش کهن را در سایه مساعدت‌های وزیر ورزش و جوانان و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا