استاندار گلستان گفت: عملیات اجرایی تله کابین علی آبادکتول با توجه به این که همه مجوزها را دریافت کرده است، در سفر رئیس جمهور آغاز می شود.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ علی محمد زنگانه در نشست رفع چالش های طرح های گردشگری گلستان با حضور رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: قرار شد عملیات اجرایی تله کابین علی آبادکتول با توجه به این که همه مجوزها را دریافت کرده است، در سفر رئیس جمهور آغاز شود.

استاندار گلستان افزود: در مورد تله کابین گرگان هم با توجه به نظر فنی خوبی که محیط زیست استان گلستان در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ صادر کرد، با رعایت چارچوب هایی مانند عدم قطع درختان و سایر توصیه هایی که در آن نامه شده بود، قرار شد محیط زیست گلستان در تعامل با محیط زیست کشور بر اساس مصوبه این کارگروه، پیگیری لازم را انجام دهد و به مدت یک ماه مجوزهای لازم را بگیرد.

وی با اشاره به طرح طبیعت گردی و گردشگری آشوراده هم بیان کرد: با توجه به این که این طرح دستور ویژه رئیس جمهور بود و همه الزامات و مجوزهای قانونی آن صادر شده، تاکید شد تا دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، ماهیان خاویاری، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات لازم را تا سفر رئیس جمهوری به انجام برسانند.

وی بیان کرد: در حضور رئیس جمهور و در محل جزیره آشوراده و خلیج گرگان، کانال آبرسان، اسکله گردشگری آشوراده، مسیر لایروبی شده بین اسکله و جزیره را افتتاح خواهیم کرد و هم عملیات اجرایی طرح طبیعت گردی را در ۲۲ هکتاری پرنده نگری و طبیعت گردی، ۱۹ هکتاری بنیاد مسکن و ۲۴ هکتاری متعلق به ماهیان خاویاری را آغاز می کنیم.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه گفت: برای حل مشکلات هتل های استان به ویژه دو هتل که در محور ناهارخوران دچار مشکل شده اند هم در این کارگروه مصوب شده تا با رفع موانع حقوقی و اجرایی برای فعال شدن این ظرفیت ها اقدام کنیم.

به گفته زنگانه، از اواخر سال گذشته شاهد افزایش ۲۵ درصدی ماندگاری مسافران در استان هستیم و اگر می خواهیم استان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم باید ظرفیت های این هتل ها را که اکنون آماده است مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

استاندار گلستان از دادگستری استان نیز برای حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع حقوقی پروژه های استان قدردانی کرد.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا