شهردار گرگان گفت: لشکر ۳۰ گرگان بدون مجوز از شهرداری در حال ساخت و ساز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا ؛ سید محمدرضا سیدالنگی در نشست خبری اظهارکرد : طی نشستی که با فرماندهی جدید لشکر ۳۰ گرگان( تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان) داشتیم، ایشان خود را کاملا مقید به قانون می دانند و شرایط شهرداری را پذیرفتند.

به گفته وی؛ مقرر شده است کارگروه مشترکی بین شهرداری و‌ لشکر ۳۰( تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان) داشته باشیم و موضوعات را حل و فصل کنیم.

وی تصریح کرد: روال قانونی شهرداری برای همه یکسان است و قانونگذار تمام دستگاه ها اجرایی، نهادهای نظامی و غیرنظامی را یکسان دیده است و لشکر ۳۰ گرگان( تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان) نیز در این بین مستثنی از قانون نیست و به همین منظور مقرر شده است بعد از بررسی مستندات هر دو طرف، لشکر ۳۰ گرگان( تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان) مابقی عملیات را با مجوز قانونی اجرا کند.

ابوالفضل تجری یکی از اعضای شورای شهر گرگان در این رابطه گفت:قانون شفاف و صریح است و لشکر ۳۰ گرگان ( تیپ ۲۳۰ شهید متاجی گرگان) همچون سایر نهادها ملزم به تمکین از قانون است.

وی افزود: رعایت موارد قانونی برای همه الزامیست حتی شهرداری هم نمی تواند بدون صدور پروانه اقدام به ساخت و ساز کند.

وی تاکید کرد: به جد ساخت و سازهای ارتش ( بدون اخذ مجوز از شهرداری ) را پیگیری خواهیم کرد زیرا ما در مقابل مردم گرگان مسئول هستیم و متعهد شده ایم از اموال و امانتی که مردم در اختیار ما قرار داده اند، صیانت کنیم.

شایان ذکر است؛ لشکر ۳۰ پیاده گرگان سالهاست که در گرگان مستقر نیست و در بیرجند تحت عنوان «لشکر ۳۰ پیاده بیرجند» مستقر شده است و در حال حاضر تیپ ۲۳۰ پیاده گرگان همان«تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید متاجی گرگان »در گرگان مستقر است اما از آنجا که ارتش به نام لشکر ۳۰ گرگان برای مردم جا افتاده است، در گزارش از عنوان لشکر ۳۰ گرگان استفاده شده است .

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا