استاندار گلستان گفت: از دل مردم بر خواست و در میان مردم زیست و هم نفس با آنها از درد ها و دغدغه های مردم روزگار خویش سرود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ نکوداشت دویست و نودمین سالروز تولد شاعر و عارف ایرانی ترکمن در جوار مقبره وی با حضور استاندار گلستان، سفیر ترکمنستان در ایران و حضور پرشور علاقمندان به این شاعر ارزشمند برگزار شد.
علی محمد زنگانه در این مراسم اظهار کرد: ادیب وارسته و شاعر اخلاق مدار خطه همیشه بهار گلستان مختومقلی فراغی در زمره بزرگانیست که شهره عام و خاص مشهور جهان ادب و شعر است.

استاندار گلستان افزود: او از دل مردم بر خواست و در میان مردم زیست و هم نفس با آنها از درد ها و دغدغه های مردم روزگار خویش سرود.

وی افزود: پیوند عمیق باورهای دینی مختومقلی و ارادت او به پیامیر رحمت و اهل بیت ( ع) بعد معرفتی عمیق به اشعارش بخشید.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: اخلاق مداری، مردم داری ،دین باوری و سلوک فردی این شاعر شهیر اورا به ستاره ای درخشان در اسمان فرهنگ مبدل ساخته که هیجان به جوبندگان معرفت و انسانیت می بخشد ‌و شکوه نام او تا انجاست که او را یکی از پیشگامان شعر با مضامین اسلامی میشناسند.

زنگانه افزود: تجلیل از مقام این شاعر ترکمن تجلیل از انسانیت و فضایل اخلاقی انسانی است مفاهیمی که در اشعار مختومقلی موج میزند اثار او را به گنجینه ای از سجایای اخلاقی مبدل ساخته است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا