دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: رای پرونده اتهام و ارتشا در یک پرونده مربوط به بنیاد مستضعفان استان صادر شد که بر اساس آن مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان گلستان به پنج سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ محمود اسپانلو از قطعی شدن رای پرونده متهمان فساد مالی در بنیاد مستضعفان استان گلستان خبر داد و اظهار کرد:

در این پرونده به اتهامات اختلاس و ارتشا سه نفر از کارکنان بنیاد مستضعفان استان رسیدگی و رای آنها پس از طی مراحل قانونی در شعبه چهاردهم تجدیدنظر استان، قطعی شد.

وی افزود: بر اساس رای دادگاه در این پرونده ، علی شکریان فرزند ولی اله مدیر کل وقت بنیاد مستضعفان استان گلستان در خصوص اتهام اختلاس به مبلغ دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۵۱ هزار ریال به تحمل ۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ چهار میلیارد و ۲۸۲ میلیون و ۱۹۲ هزار ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال شامل دو میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۵۱ هزار ریال در حق بنیاد مستضعفان محکوم شد.

دادستان مرکز استان گفت: این فرد در خصوص اتهام پولشویی هم به پرداخت چهار میلیارد و ۷۵ میلیون ریال در حق دولت و برای اتهام انتقال مال غیر به تحمل چهار سال و یک روز حبس و پرداخت جزای نقدی به میزان شانزده میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

وی افزود: دیگر محکوم این پرونده، سهرابعلی مختاری فرزند حسین کارمند این اداره نیز به اتهام مشارکت در پولشویی به پرداخت چهار میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و در خصوص اتهام ارتشا، به ۱۵ ماه حبس و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و انفصال موقت به مدت سه سال محکوم شد.

اسپانلو گفت: این فرد در خصوص اتهام انتقال مال غیر، به تحمل چهار سال و یک روز حبس و پرداخت هفده میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال، جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: ابراهیم قاسمی فر فرزند صادق، دیگر متهم این پرونده هم که از کارمندان این اداره است در خصوص اتهام مشارکت در پولشویی به پرداخت یک میلیارد و ۸۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

این فرد در خصوص اتهام انتقال مال غیر به سه سال حبس و پرداخت هفت میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت، محکوم شد.

اسپانلو گفت: در این پرونده با اقدام به موقع دادگستری استان در مدت رسیدگی، ۷۴ قطعه از زمین های متعلق به بنیاد مستضعفان به این نهاد بازگردانده شد و متهمان نیز بلافاصله پس از صدور کیفرخواست از مناصب دولتی تعلیق شدند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا