ناتوانی شهرداری گرگان در ساخت سنگ لحد یک میلیارد تومان برای مردم گرگان آب خورد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا:اعضای شورای شهر گرگان لایحه ارسالی شهرداری مبنی بر واگذاری ساخت سنگ لحد به بخش خصوصی و خرید ۷ هزار سنگ لحد حدود یک میلیارد تومان برای قبور آرامستان امامزاده عبدالله گرگان را تصویب کردند.

بر اساس پیوست‌ این لایحه،‌ هر قطعه سنگ لحد حدود ۱۳۵ هزار تومان توسط شهرداری گرگان خریداری می شود.

صفر علی پایین محلی یکی از اعضای شورای شهر گرگان و از منتقدان تصویب این مصوبه گفت:بسیاری از شهرداری‌های شهرهای کوچک هم، چنین اقلام ساده‌ای را در کارگاه‌ها تولید می‌کند و این موارد را به پیمانکار واگذار نمی‌کنند.

به گفته وی؛ شهرداری گرگان با بیش از دو هزار پرسنل و برخورداری از چندین کارگاه‌های عمرانی باید خودکفا باشد.‌ ناتوانی در تولید و برون سپاری ساخت سنگ لحد به پیمانکار به هیچ وجه قابل قبول نیست.

درحالی شهرداری گرگان بدنبال واگذاری تولید سنگ لحد به بخش خصوصی است که آستان مقدس امام زاده عبدالله گرگان نیز بجای واگذاری ساخت سنگ لحد به بخش خصوصی،سنگ لحد مورد نیاز را در محوطه امامزاده عبدالله تولید می کند.‌

مصطفی رحمانی ؛ مدیر داخلی آستان مقدس امامزاده عبدالله گرگان در این رابطه گفت: تولید هر سنگ لحد حدودا ۶۰ هزار تومان برای آستان مقدس امامزاده عبدالله هزینه دارد.‌

به گفته وی؛ کیفیت سنگ لحد در قبرهای طبقاتی مهم است زیرا چنانچه سنگ‌لحد از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد در قبرهای طبقاتی، امکان ریزش وجود دارد.

صرف نظر از ناتوانی شهرداری گرگان در ساخت سنگ لحد آنچه سوال برانگیز است اینکه؛ آیا تفاوت قیمت ۷۵ هزار تومانی هر قطعه سنگ لحد( هر قبر ۵ قطعه سنگ لحد می خواهد) در مقایسه با قیمت تولیدی سنگ لحد توسط آستان مقدس امامزاده عبدالله گرگان قرار است فقط به جیب پیمانکار برود یا دیگران هم شریک این رانت هستند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا