معاون دادستان گفت: نقد حق رسانه و آحاد جامعه است و از نقدهای دلسوزانه، تحلیلی و سازنده استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا ؛محمد آرمی در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ؛ «هیچ دستگاهی خود را از نقد مصون نداند» انتظار می رود دستگاه های اجرایی شنونده و پذیرنده نقدهای سازنده باشند و در جهت حل معضل موجود اقدام کنند.

وی افزود؛ رسانه ها در روشن ساختن افکار عمومی، بالابردن سطح معلومات و دانش مردم و در جهت پیشبرد اهدافی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان شده است، مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد:همچنان که از نقدهای سازنده استقبال می کنیم و از اصحاب رسانه تا زمانیکه در چارچوب قانون فعالیت کنند، حمایت می کنیم اما چنانچه خبری هیچ مستند و پایه و اساس قانونی نداشته باشد به منظور حفظ فضای روانی جامعه با فرد موردنظر برخورد قانونی خواهد شد.‌

معاون دادستان اضافه کرد: دستگاه قضا همواره سعی کرده از تشکیل پرونده برای رسانه‌ها جلوگیری کند اما وقتی پای شکایت خصوصی و سازمان‌ها در میان باشد دیگر نگاه حمایتی نداریم و به عنوان قاضی بر اساس قانون بین دو طرف دعوی عادلانه برخورد می کنیم.

معاون دادستان ادامه داد: رسانه ها در شناخت منبع صحیح خبر و انتقال آن به جامعه و دستگاه قضا به ما کمک کنند.

آرمی یادآور شد:مهمترین نقش رسانه بیان واقعیت است نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر که چنانچه این نقش به درستی ایفا شود، فضای روانی جامعه آرام خواهد بود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا