استاندار گلستان گفت: در حکمرانی استانی هر یک از بخش‌های جامعه نقش‌آفرین هستند و با استفاده از ظرفیت مردمی می‌توان نقش قابل توجهی در توسعه استان ایفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ علی‌محمد زنگانه در چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی حکمرانی متعالی، حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات که در پژوهشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: در حکمرانی استانی هر یک از بخش‌های جامعه نقش‌آفرین هستند.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق در حکمرانی استانی یکی از مسائل مهم و اساسی محسوب می‌شود و توجه به شایسته سالاری، استفاده از نیروهای بومی جزء ملزومات این عرصه محسوب می‌شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این حکمرانی استانی، در استان گلستان ۳۱ سند بخشی از چالش‌ها، نیازمندی‌ها و راهکارهای پیشرفت استان را تدوین کردیم و ذیل هر ۳۱ سند، ۳۱ چشم‌انداز بخشی نیز تدوین شده است.

زنگانه بیان کرد: افزایش میزان صادرات غیرنفتی به میزان ۵۰۰ میلیون دلار را در چشم‌انداز پیشرفت استان دیده‌ایم که تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد هدف محقق شده است.

وی اضافه کرد: با افزایش ۱۰ برابری بودجه‌های عمرانی در دولت سیزدهم برای استان گلستان سعی کردیم قدم‌های مثبتی برای پیشرفت استان برداریم و این هدف‌گذاری برای افزایش بودجه‌های عمرانی بر اساس نیازمندی‌های زیرساختی استان و حرکت گلستان به سمت توسعه بوده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: نگاه ما بر این بوده برای توسعه حکمرانی استانی، برش دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را گسترش دهیم که خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد توسعه ارتباطات سیاسی و اقتصادی با کشورهایی همچون ترکمنستان و قزاقستان بوده‌ایم و بسیاری از کشورهای منطقه نیز به دنبال ایجاد ارتباط اقتصادی و تجاری با گلستان هستند.

زنگانه بیان کرد: در راستای تسهیل‌گری و تمرکز زدایی، سهم هر شهرستان بر اساس شاخص‌های دقیق برای اعتبارات تکمیلی و تسهیلات ارزان مشخص شده و اختیارات فرمانداران در این بخش افزایش پیدا کرده و این فرمانداران هستند که تشخیص  تخصیص تسهیلات برای بخش‌های مختلف را در اختیار دارند.

وی اضافه کرد: با این اقدام بسیاری از شهرستان‌های استان که در گذشته نادیده گرفته می‌شوند، به سمت توسعه حرکت کرده و امروز به یک شرایط مطلوب در ایجاد اشتغال رسیده‌اند.

استاندار گلستان بیان کرد: تدوین چشم‌انداز و راهبردها و ارائه راهکارهای دولت الکترونیک و تبدیل شدن گلستان به سرزمین هوشمند یکی دیگر از راهبردهای حکمرانی استانی است که در استانداری گلستان به آن توجه شده است.

زنگانه بیان کرد: سامانه صدور مجوزها، پنجره واحد سرمایه‌گذاری، پنجره واحد زمین و مسکن و کارگروه وصول مطالبات بانکی بخشی دیگر از اقدامات استان گلستان در دولت سیزدهم بوده است.

وی اضافه کرد: پنل شفافیت در پایگاه اطلاع‌رسانی استان در نظر گرفته شده و در این پنل شفافیت تمامی مصوبات و لیست پرداخت تسهیلات و موارد مشابه منتشر می‌شود تا تمامی مردم به صورت شفاف به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

استاندار گلستان بیان کرد: در راستای استفاده از نخبگان، دانشگاهیان، بازنشستگان، گروه‌های جهادی و … افرادی را برای راهبری مسائل انتخاب کردهایم که در قالب شورای مشورتی در حال فعالیت هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت نخبگان مسائل استان را با سرعت به سمت جلو پیش برد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا