استاندار گلستان گفت: دومین همایش منطقه ای وحدت اسلامی می تواند نقشی تاثیرگذاری در وحدت بیش از پیش موجود در منطقه، کشور و استان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ علی محمد زنگانه در دومین همایش منطقه ای وحدت اسلامی اظهار کرد: این همایش می تواند نقشی تاثیرگذاری در وحدت بیش از پیش موجود در منطقه، کشور و استان داشته باشد.

وی افزود: تنوع قومی و مذهبی در استان گلستان به عنوان یک ارزش شناخته شده و میتواند یک الگو برای کل کشور باشد.

استاندار گلستان بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که در این برهه تاریخی نگارستان ایران میزبان دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور اندیشمندان، متفکران و نخبگان بین المللی و داخلی است.

وی تصریح کرد: گلستان، نگارستان ایران اسلامی که ۸ اقلیم از ۱۳ اقلیم جغرافیایی را در خود جای داده و علی رغم وسعت محدود خود زمینه زندگی مسالمت آمیز ، همراه با اتحاد و همدلی فارس ها، ترکمن ها، مازنی ها، سیستانی ها، بلوچ ها، قزاق ها، ترک ها ، اقلیت های قومی و مذهبی و … را در خود فراهم آورده و  تنوع قومی، مذهبی و اقلیمی آن، به عنوان یک مزیت ثابت و ارزشمند شناخته می شود.

زنگانه تاکید کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی در عصر حاضر معتقد هستند که جوامع اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت در بین مذاهب اسلامی است.

وی بیان کرد: در همین راستا برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در گلستان با حضور جمع کثیری از اندیشمندان داخلی و خارجی و با شرکت بیش از ۱۰۰ مقاله، در واقع نشان دهنده اهتمام ویژه به برگزاری این همایش با کیفیتی در خور شأن دارد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا