یادداشتی به قلم بهنام نیک پیام

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ پورنیک قوشچی سلطان دریبل وتکنیک، شامگاه هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به خط پایان زندگی رسید.

اسطوره ی بی بدیل و تکرارنشدنی فوتبال گرگان و مازندران پس از مدت ها تحمل درد و رنج بیماری، متاسفانه این بار نتوانست بیماری وخیم را دریبل کند و جان به جان آفرین داد و روحش به آسمان ها پرواز کرد.

پورنیک قوشچی فوتبال را از مدارس شروع کرد و خیلی زود نبوغش گل کرد و دیری نپایید که استعداد شگرف و حرکات خارق العاده اش او را به یک اعجوبه در فوتبال گرگان و مازندران تبدیل کرد.

هرجا که صحبت از فوتبال بود، بیدرنگ نام خانواده ی قوشچی و بویژه پورنیک بر سرزبان ها بود.

تکنیک ناب و دریبل های خیره کننده اش از او یک جادوگر ساخت و آنقدر مشهور و معروف شد  که خیلی ها فقط به اسم کوچک و بنام پورنیک او را می شناختند.

با تمام احترامی که برای پیشکسوتان، بزرگان و ملی پوشان قائلم اما با دیدن بازی های درخشان و مهارت های فردی و تیمی از پورنیک، او را از بسیاری از بازیکنان مطرح نسل های مختلف بالاتر دیدم.

پیشکسوتان و هم سن و سال های من حتما بازی های دوستانه ی پورنیک در برابر تیم های بزرگ تهرانی را در ورزشگاه آزادی گرگان بویژه درسال ۶۲ مقابل استقلال تهران به خوبی بیاد دارند که فرزند گرگان زمین در مقابل ملی پوشان و بزرگان چه کرد و چگونه تکنیک ناب خودش را به رخ کشید.

بدون اغراق و با شهامت می نویسم که پورنیک قوشچی در دریبل و مهارت های فردی در زمین فوتبال کم نظیر بود.

من فقط یک بار در مقابلش بازی کردم‌. آن هم هنگامی که پورنیک پابه سن گذاشته بود و چیزی  حدود ۳۵ سال داشت. با این وجود کاری کرد، کارستان که همه مات و مبهوت خلاقیتش شدیم.

به اذعان هم تیمی ها و هم دوره ای هایش چه در گرگان وچه در تیم منتخب مازندران یک سرو گردن بالاتر از دیگران بود و همواره مورد توجه پاس تهران و دیگر تیم های پایتخت، بویژه پرسپولیس بود‌. اما او شاگرد مکتب پاس بود و هرگز حاضر نشد از گرگان خارج شود.

مگر در برهه ای کوتاه که مورد بی مهری ها قرار گرفت وبه اجبار از زادگاهش کوچ کرد.

پورنیک متولد ۱۳۳۳ محله ی باغ پلنگ گرگان بود که در سن ۷۰ سالگی روح بلندش به آسمان انسانیت و معرفت پرواز کرد.

روحش شاد ویادش همواره گرامی باد.

گفتنی است؛بخش عمده ی این مطلب بیست سال پیش نگارش شده بود که برغم اصرارمن، پورنیک به چاپ آن در مطبوعات رضایت نداد.
خبرنگار بهنام نیک پیام
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا