مدیر کل بیمه سلامت گلستان گفت: پنج دهک اول درآمدی در این استان، رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید محمد حسینی اظهار کرد: بر اساس آئین نامه اجرایی بند «الف» ماده ۷۰ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دهک های اول تا پنجم در صورتی که فاقد پوشش بیمه درمانی پایه باشند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار می گیرند و نیازی به پرداخت حق بیمه توسط بیمه شده نیست.

وی افزود: دهک شش تنها ۲۰ درصد، دهک هفت ۳۰، دهک هشت ۴۰ و دهک نه ۵۰ درصد کل حق بیمه مصوب سالجاری را پرداخت می کنند و مابقی حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود و جهت دهک ۱۰ هم بطور ۱۰۰ توسط خود بیمه شده پرداخت می شود.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان در خصوص نتایج ارزیابی وسع گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی ارزیابی وسع بوده و نتیجه این ارزیابی به صورت بر خط به سازمان بیمه سلامت اعلام می شود و چنانچه شهروندی نسبت به نتیجه ارزیابی وسع خود معترض باشد باید از طریق وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیگیری کند .

مدیر کل بیمه سلامت گلستان بیان کرد چنانچه شهروندی فاقد پوشش بیمه درمانی پایه باشد می بایست درخواست خود را به صورت غیرحضوری با مراجعه به سامانه شهروندی با رعایت شرط خانوار ( پدر ، مادر و فرزندان زیر ۱۸ سال ) ثبت کند تا بتواند خود و خانواده اش از مزایای بیمه سلامت ایرانیان (همگانی) برخوردار شوند.

گفتنی است در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه این اداره کل هستند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا