با اشاره به عملیات جست‌وجوی کودک مفقود شده در کلاله گفت: جمعیت هلال احمر با حداکثر توان برای پیدا کردن این کودک حضور پیدا کرده و عملیات جستجو در یلی بدراق همچنان ادامه دارد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ قاسم غریب آبادی در راستای تداوم عملیات جست‌وجوی کودک مفقودی در کلاله اظهار کرد: از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت بلافاصله پس از دریافت گزارش مفقود شدن کودک ۴ ساله در مزارع یلی بدراق از توابع شهرستان کلاله، تیم های جست‌وجو به محل حادثه اعزام شدند و با همکاری نیروهای مردمی عملیات آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: از روز دوم، نیروها و امکانات با سازماندهی بیشتر افزایش یافته و با حداکثر ظرفیت با همراهی نیروهای مردمی و سایر دستگاه‌ها جست‌وجو ادامه پیدا کرد و در تمام مناطق مورد نظر عملیات جست‌وجو انجام شد.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای شعب شرق استان به عنوان پشتیبان خاطر نشان کرد: از ابتدای عملیات تا به امروز، به صورت روزانه ۱۲۳ نفر نیروی امدادی در قالب ۳۰ تیم و ۱۲ دستگاه خودروی امدادی و کمک دار بکارگیری شدند.

غریب آبادی گفت: در این عملیات یک تیم سگ زنده یاب (آنست) و بالگرد هلال احمر بکارگیری شدند و عملیات به صورت زمینی و هوایی پیگیری شد.

وی با اشاره به عملکرد بالگرد جمعیت هلال احمر در عملیات یلی بدراق تصریح کرد: بالگرد هلال احمر با ۵ سورت پرواز و ۴ ساعت عملیات تمام منطقه را رصد و گشت زنی کرد.

غریب آبادی با اشاره به همدلی تمامی دستگاه‌ها، مردم و گروه‌های جهادی برای پیدا کردن این دختر کلاله ای خاطر نشان کرد: در این عملیات تا به امروز از ظرفیت ۱۲ دستگاه موتورسیکلت عضو هیات موتور سواری و اتومبیل رانی استان، ۲ دستگاه پاراموتور و ۳ دستگاه هلی شات و یک دستگاه کایت که همگی به عنوان داوطلب هلال احمر حضور پیدا کرده بودند استفاده شد.

همچنین در پایان هر روز پس از بررسی و تحلیل اقدامات انجام شده مجددا عملیات آغاز و تمام مناطق به صورت تیم های چند نفره با ترکیبی از نیروهای امدادی و مردمی جست‌وجو شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در پنجمین روز، عملیات با حداکثر توان برای یافتن این دختر ۴ ساله در جریان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در پایان به گمانه زنی‌های غیرتخصصی در فضای مجازی اشاره کرد و از مردم خواست اخبار این رویداد را فقط از کانال‌های رسمی همچون رسانه ملی و پایگاه خبری هلال‌احمر دنبال کنند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا