مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: دادخواست های کارگران و کارفرمایان در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ حسینعلی خواجه مظفری در جمع مدیران ستادی این اداره کل اظهار کرد: تعداد داخواست های کارگران و کارفرمایان در ۸ ماهه اول سال گذشته، سه هزار ۹۱۷ و آرای صادره سه هزار و ۴۵۲ رای بوده است اما تعداد داخواست های ۸ ماهه اول امسال سه هزار و ۲۲۰ و آرای صادر شده دو هزار و ۹۰۷ رای بوده است که نسبت به سال گذشته، کاهش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: این موفقیت مهم از طریق اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم و حضور مستمر در بنگاه های اقتصادی و برگزاری جلسات هم اندیشی با تشکل های کارگری وکارفرمایی استان به دست آمده است.

وی گفت: بارعایت اصل دقت در مراجع حل اختلاف کار استان و باعنایت به آموزش های مستمر اعضای هیأت های رسیدگی کننده به دعاوی کارگری و کارفرمایی و همچنین بررسی و رفع مشکلات در تسهیل و تسریع رسیدگی ها، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل با ۸ روز کاهش، از ۴۳ روز به ۳۵ روز تقلیل یافته است.

خواجه مظفری با اشاره به رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کاهش اختلافات کارگری وکارفرمایی، اظهار کرد: در این رابطه بیش از ۳۴ درصد از پرونده های ورودی به مراجع حل اختلاف کار گلستان منجر به صلح شده و آرای سازشی صادرشده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی وزارت کار است که بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری، مقرری ماهانه به کارگران مشمول قانون کار که به طور غیر ارادی بیکار و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، پرداخت کند.

وی تصریح کرد: با نظارت به موقع و پیگیری مشکلات کارگران وکارفرمایان استان گلستان درخصوص مدیریت برقراری بیمه بیکاری، اداره کل گلستان به عنوان تنها اداره درسطح کشور بوده که از ابتدای سال تاکنون در برقراری بیمه بیکاری، سیر نزولی داشته است.
گفتنی است، تعداد ۲۰۸ هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار در ۴۳ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان گلستان مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا