مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: از ابتدای خرداد سال گذشته تا ابتدای خرداد امسال، ظرفیت آبی آبخوان های عمیق در شهر گرگان ۱/۵ لیتر در ثانیه از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا؛ ابوالفضل رحیمی در گفتگویی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب در شهر گرگان صرفا توزیع کننده آب بوده و تامین کننده، شرکت آب منطقه ای است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: شرکت آب و فاضلاب اقدامات خود را در سه گروه تقسیم بندی کرده که در گروه اول اقدامات اضطراری با اعتباری حدود ۵ تا ۷ میلیارد تومان، در گروه دوم اقدامات کوتاه مدت با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و در گروه سوم اقدامات میان مدت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.
وی گفت: گلستان تنها مرکز استانی بوده که پایداری منابع آبی آن به آب های زیر زمینی وابسته است.
رحیمی افزود: از ابتدای خرداد سال گذشته تا ابتدای خرداد امسال، ظرفیت آبی آبخوان های عمیق در شهر گرگان ۱/۵ لیتر در ثانیه از بین رفته است.
وی گفت: در شرایط فعلی باید به گونه ای رفتار شود که در گرگان با حداقل تنش ها مواجه باشیم.
وی بیان کرد: در مرکز استان ۱۰ حلقه چاه در دستور کار قرار داده شده که چاه روستای محمد آباد، روستای گناره و چاه پلیس راه غرب گرگان حفر شده و چاه شصت کلاته در حال حفاری است، همچنین سه حلقه چاه در اراضی محمد آباد پیش بینی شده که انتظار می رود مجموع این ۱۰ حلقه چاه ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر به ظرفیت آبی منابع آب شهر گرگان اضافه کند.
وی گفت: در روند انجام اقدامات اضطراری ۱۵ حلقه چاه در شهر گرگان شناسایی شده تا احیا و بازسازی شود و پیش بینی شده با این اقدام هم بین ۷۰ تا ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع آبی گرگان اضافه شود.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا