معاون روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در 10ماهه نخست امسال تعداد 113 حادثه ناشی از کار در گلستان رخ داد که نسبت به سال قبل، کاهش 30 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ موسی بی باک در جلسه مشترک مدیران بیمه های بازرگانی استان با معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در ۱۰ماهه نخست امسال تعداد ۱۱۳ حادثه ناشی از کار در گلستان رخ داد که نسبت به سال قبل، کاهش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: از تعداد ۱۱۳ حادثه ناشی از کار، ۱۰۴ مورد آن صدمات جسمی که نسبت به آمار مشابه سال قبل ۴۳ درصد کمتر شده و آمار فوتی های ناشی از کار،  ۹ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کمتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در استان گلستان در حوزه صنعت ساختمان رخ می دهد  و این در حالی است که اکثر کارفرمایان موارد ایمنی را رعایت می کنند.

بی باک بیان کرد : رعایت دستورالعمل های صادر شده از شورای عالی حفاظت فنی و وزارت بهداشت، برای کلیه کارگاه ها، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است و حفظ جان نیروی کار از وظایف و اولویت های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوده که برای این امر مهم از تمامی ظرفیت های قانونی بهره می گیریم.

معاون روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مدیران شرکت های بیمه بازرگانی حتما قبل از صدور بیمه نامه مسئولیت مدنی، مشاوره های لازم به کارفرمایان را ارائه کنند و همچنین نظارت ها به صورت مستمر و منظم صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت کاهش حوادث ناشی از کار به ویژه در صنعت ساختمانی، گفت: آموزش مستمر و مناسب بهترین راهکار در کاهش حوادث ناشی از کار است که در بحث آموزش ایمنی در ۱۰ ماهه امسال تعداد  ۱۹هزار و ۲۴۸ نفر ساعت در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کارِ این اداره کل آموزش ارائه شده است و از این نظر از جمله چند استان برتر در سطح کشور هستیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا