مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان ،  "رتبه اول " در دومین همایش ملی ستاد صبر کشور در بخش "فرهنگ و رسانه"  را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا :مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان ،  “رتبه اول ” در دومین همایش ملی ستاد صبر کشور در بخش “فرهنگ و رسانه”  را کسب کرد.
رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه دومین همایش ملی ستاد صبر کشور اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور ، با تلاش و پادرمیانی اعضای شوراهای حل اختلاف و صلح یاران ستاد صبر، نزدیک به ۲۴ هزار پرونده به صلح و سازش مختومه شد

حیدر آسیابی افزود:  فرصت زندگی دوباره به ۸ محکوم به قصاص هم ثمره تلاش های صلح یاران ستاد صبرو اعضای شوراهای حل اختلاف استان با کمک ریش سفیدان و افراد اثرگذار استان در نیمه نخست امسال است.

احمد جعفری رئیس توسعه حل اختلاف استان گلستان هم در حاشیه این همایش از تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی برای سازش در پرونده ها خبر داد و گفت: ریش سفیدان، صلح یاران ، علما و اعضای هیات امنای مساجد از جمله ظرفیت هایی هستند که برای افزایش سازش در پرونده ها از آن بهره می بریم.

جعفری افزود:  علاوه بر اعضای شوراهای حل اختلاف ، ۳۶۴ صلح یار  در قالب ۴۶ هیئت صلح در کنار دستگاه قضایی برای صلح و سازش در پرونده ها تلاش می کنند.

دومین همایش ملی ستاد صبر با شعار وحدت، مهرورزی و صلح در مشهد مقدس با همت مرکز توسعه حل اختلاف و با همکاری تولیت آستان قدس رضوی(ع) برگزار شد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا