رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص وضعیت دستگاه توموتراپی بیمارستان پنج آذر گرگان افزود: آماده سازی فضای فیزیکی و نصب دستگاه توموتراپی بیمارستان ۵ آذر گرگان به اتمام رسیده و در حال اخذ مجوز نهایی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سعید گل فیروزی ظهر امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به بیان شاخص ها و دستاوردهای حوزه سلامت در دولت سیزدهم پرداخت و اظهار کرد: در استان گلستان از لحاظ زیرساخت های درمان بیماری های قلبی و عروقی یک مرکز جراحی در کردکوی داشتیم که در دولت سیزدهم، دو مرکز جراحی قلب باز در مرکز و شرق استان در گنبد را برای اولین بار راه اندازی و آنژیوگرافی کردکوی را نیز در قالب برون سپاری فعال کردیم و در حال حاضر فعال ترین مرکز آنژیوگرافی در استان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: درتاریخ استان گلستان تا قبل از دولت سیزدهم مرکز دولتی تصویربرداری MRI نداشتیم و از سال ۱۴۰۰ تاکنون، مجوز سه مرکز ام آر آی دولتی در استان را اخذ و اولین مرکز در گنبد با تعرفه های دولتی راه اندازی شد و ۲ مرکز دیگر نیز در شهرستان های گرگان و علی آباد کتول در مراحل اتمام و اخذ مجوز نهایی می باشد.

گل فیروزی گفت: در حوزه زیرساخت های بهداشتی، ۳۷ مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی و خانه بهداشت روستایی را طی دو سال اخیر راه اندازی نمودیم.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد بیمارستان‌های گلستان بیش از ۵۰ درصد عمر دارند و در حوزه تعمیر و نگهداشت ۱۷ بیمارستان استان تاکنون بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و ساخت بیمارستان های طالقانی و شهید آیت الله طاهری گرگان در دست اقدام است.

دکتر گل فیروزی در خصوص وضعیت دستگاه توموتراپی بیمارستان پنج آذر گرگان افزود: آماده سازی فضای فیزیکی و نصب دستگاه توموتراپی بیمارستان ۵ آذر گرگان به اتمام رسیده و در حال اخذ مجوز نهایی هستیم. البته این خبر خوش را هم بدهم که پیگیر دستگاه دوم شتاب دهنده خطی هم هستیم و جزو اولویت های وزارت بهداشت قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: ساخت و راه اندازی ۱۱ پایگاه اورژانس جاده ای، پیش بیمارستانی و بیمارستانی، تجهیز و راه اندازی دو خوابگاه دانشجویی به ظرفیت ۴۵۰ نفر، تأمین و تکمیل تعداد ۱۷ زیست پزشک، راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت گنبد، بهینه سازی و توسعه منابع اکسیژن ساز، ساخت، آماده سازی و راه اندازی ۵ پد هلیکوپتر، ساخت و تجهیز مجهزترین زنجیره سرما در استان، تکمیل و بازسازی و تجهیز اورژانس بیمارستان های علی آباد و بندرگز، توسعه سلف سرویس مرکزی دانشجویی پردیس دانشگاه، راه اندازی سالن الکترونیک امتحانات دانشجویی، راه اندازی سی تی اسکن علی آباد و آزادشهر، از جمله سایر اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گلستان در دولت سیزدهم می باشد.

وی در ادامه افزود: تجهیز سطح ۳ (تخصصی) مرکز ناباروری گرگان و سطح ۲ گرگان و گنبد در راستای جوان سازی جمعیت، تجهیز ۳۳ دستگاه دیالیز در بخش های جنرال، تجهیز ۲ عدد C-ARM در اتاق عمل در بیمارستان مطهری گنبد و آق قلا، راه اندازی ۲ دستگاه رادیولوژی، ۲ دستگاه اندوسکوپی، ۲ دستگاه لاپاراسکوپی و ۲ دستگاه اکوسونو، تجهیز ۲۴ تخت NICU، ارتقاء و بهینه سازی فضای فیزیکی تجهیزات آزمایشگاه ها نیز از جمله سایر اقدامات صورت گرفته طی ۲ سال گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن تقدیر از کمک های خیرین سلامت افزود: در ۲ سال دولت سیزدهم خیرین سلامت بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان شامل: کمک های نقدی، اهداء ساختمان، زمین و خرید تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی به بخش بهداشت و سلامت استان کمک نمودند.

گل فیروزی عنوان کرد که در هفته دولت ۱۳ پروژه در حوزه‌های مختلف بهداشت، سلامت و آموزش با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

طبق گفته وی در طول دولت سیزدهم ۵۷۴ میلیارد تومان در حوزه سلامت استان هزینه شده است و سعی بر آن شده است همه شهرستان های استان از شرق تا غرب را ببینیم و یک توسعه متوازن در استان صورت پذیرد و همان عدالت در سلامت که شعار دولت سیزدهم است جامعه عمل بپوشاند.

خبرنگار:الهه رمضانپور

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا