معاون عمرانی استاندار گلستان از اختصاص ۱۳۵ مصوبه در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید مهدی مهیایی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم درآمد سرانه یک گلستانی نصف میانگین کشوری بود که در حال حاضر به میانگین کشوری رسیده و از نظر شاخص رتبه فقر چهارم بود که یک پله ارتقا یافته و امید است با جذب اعتبارات عمرانی و سرمایه گذاری، این رتبه افزایش یابد تا به میانگین کشوری برسیم.

معاون عمرانی استاندار گلستان افزود: اعتبارات عمرانی استان  در دوسال آخر دولت سیزدهم به بیش از ۱۶ میلیارد رسیده بطوری که نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش چهار برابری شدیم.

مهیایی با اشاره به اینکه اولویت ما اتمام پروژه های نیمه تمام استان است، بیان کرد: در استان یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام وجود داشت که با همت دولت سیزدهم به ۸۰۰ مورد رسیده است.

مهیایی با اشاره به اینکه استانها پروژه های عمرانی خود را  در سامانه منتاک از نظر جمعیت، تعداد و اعتبارات ثبت می کنند، بیان کرد: در شهریور و بهمن سال گذشته گلستان با ثبت اطلاعات خود در این سامانه رتبه پنج کشوری را به دست آورد.

وی در ادامه بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور ۱۱۸ مصوبه با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان برای استان در نظر گرفته شد که از این مبلغ پنج هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

مهیایی همچنین اضافه کرد: در سفر دوم رئیس جمهور ۱۳۵ مصوبه با اعتبار ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان در نظر گرفته شد که ۲۵ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان اضافه شد.

وی به پروژه های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: پروژه خلیج یکی از مهمترین پروژه های استان است که عملیات اجرایی این طرح کمتر از ۱۸ ماه به پایان رسید و اگر این اتفاق رخ نمی داد ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان در معرض ریزگردها قرار می گرفت.

مهیایی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ برای پروژه های آبی بیش از شش هزار میلیارد و برای راههای استان بالغ بر چهار هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده  که توانستیم از ۹۵ نقطه حادثه خیز ۴۷ نقطه رفع خطر کنیم.

وی گفت: پروژه های سرمایه گذاری از قبیل پروژه پتروشیمی که با سرمایه گذاری مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومانی فعال ، شکل گیری هیئت مدیره منطقه آزاد اینچه برون، همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد وارد عملیات اجرایی شد.

معاون استاندار در پایان گفت: نزدیک به ۹ هزار میلیارد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ به اعتبارات عمرانی دست پیدا کردیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا