مدیر عامل مجمع خیرین کشور گفت: از رئیس جمهور در خواست داریم که برای تمام خیرین کشور چه در داخل و چه در خارج تخفیف و بخشودگی های مالیاتی در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ محسن ولیئی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در جلسه با مجمع خیرین استان گلستان سه موضوع مهم بانک زمان، نذر تخصص، بخشودگی و تخفیف مالیاتی کمک‌های خیرین مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر عامل مجمع خیرین کشور افزود: بانک زمان یک طرح ایده آل برای سالمندان به شمار می‌رود که در این دوره بتوانند از پرستار رایگان استفاده کنند.

وی گفت: در این طرح داوطلبان اجتماعی که علاقمند به کار داوطلبانه هستند در دوران جوانی زمانی را صرف این کار می‌کنند، در واقع کار خیر و داوطلبانه خود را در یک بانکی، بنام بانک زمان نگهداری و زمانی که نیاز است، از خدمات رایگان این بانک بهره می برند.

وی در ادامه بیان کرد: طرح بانک زمان به لحاظ اهمیتی که دارد، در قانون منابع توسعه هفتم با پیشنهاد مجمع خیرین قید شده است.

ولیئی با اشاره به طرح نذر تخصص بیان‌کرد: در نذر تخصص یک توافق سه جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان نظام پزشکی و مجمع خیرین صورت گرفته و براساس آن کلیه دانش آموزانی که دارای بیماری های صعب العلاج و لا علاج هستند، توسط پزشکان نیکوکار بصورت رایگان مورد درمان قرار می گیرند.

وی با اشاره به موضوع مالیات خیرین که یکی از مهم ترین موارد است، بیان کرد: در تهران یک شعبه امور مالیاتی برای رسیدگی به خیریه ها و مشکلاتی که خیریه ها در این زمینه دارند، ایجاد شده است.

وی همچنین اضافه کرد: مقرر شده که وزیر امور اقتصادی و دارایی در مواردی که تشخیص می دهد، به رئیس جمهور لایحه ای ارائه دهد تا گره گشایی در کمک های اهدایی خیرین، معافیت، بخشودگی و تخفیف های مالیاتی لحاظ شود.

مدیر عامل مجمع خیرین کشور در پایان گفت: از رئیس جمهور در خواست داریم که برای خیرین ایرانی که در خارج و داخل کشور زندگی میکنند، تخفیف و بخشودگی های مالیاتی در نظر گرفته شود و لازم است وزیر امور اقتصادی و دارایی تخفیفات را در قالب لایحه به رئیس جمهور ارائه دهد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا